Samenvatting
Gaat een medewerker bij veranderingen in de Weerstand of in de Leerstand? Met dit boek kun je de leerrijkheid van je werkomgeving vergroten. Mensen die ‘in de leerstand’ blijven, bewegen makkelijker mee met veranderingen dan degenen die het liefst blijven vasthouden aan hun vertrouwde routines. Gelukkig is het daarvoor niet nodig om iedereen doorlopend naar cursussen te sturen! Een werkomgeving die dagelijks uitnodigt tot leren blijkt namelijk veel krachtiger om ‘in de leerstand’ te komen én te blijven. Leidinggevenden, HR-managers en L&D-professionals spelen een belangrijke rol bij het tot stand brengen van zo’n werkomgeving. Hoe? Daar reikt dit boek praktische denk- en doe-richtingen voor aan, met een nadrukkelijk oog voor de variëteit aan werkomgevingen, zoals die van ervaren professionals, praktisch geschoolde medewerkers, jongere medewerkers en managers zelf. De op wetenschappelijk onderzoek gestoelde methodiek van Actieleerteams geeft praktische handvatten om zo’n ‘leerstandbevorderende werkomgeving’ te realiseren in de eigen organisatie. Want blijven leren is niet alleen een kwestie van erover praten, maar vooral van het gewoon gaan doen! • Een nieuw perspectief op het versterken van duurzame inzetbaarheid • Rijke praktijkervaringen én wetenschappelijke inzichten gecombineerd • Met de methodiek van Actieleerteams zet je in je organisatie gezamenlijk de stap naar het DOEN Dr. Isolde Kolkhuis Tanke is zelfstandig adviseur en onderzoeker, daarnaast werkzaam voor Tilburg University, de Open Universiteit en Business School Nederland en hoofdredacteur van Opleiding en Ontwikkeling. In 2008 promoveerde ze aan Nyenrode Business Universiteit.