Samenvatting
Markten veranderen in snel tempo. Hogere eisen van klanten, meer concurrentie, nieuwe businessmodellen en digitalisering bepalen het toekomstbeeld van veel organisaties. Daarmee wijzigt ook het speelveld voor jou als professional. Goed zijn in je vak is niet meer voldoende. Je wordt voortdurend uitgedaagd om jezelf opnieuw uit te vinden. Een professional die in deze markt het verschil maakt en succesvol is voor zijn klanten, organisatie en zichzelf: - heeft een persoonlijke missie - beschikt over een uniek aanbod - durft nieuwe klanten te benaderen - verdiept de relatie met bestaande klanten - maakt deel uit van een community - is proactief met zijn business bezig - houdt zijn lichaam en geest vitaal Hij heeft een scherp oog voor de veranderende wereld van zijn klanten en is authentiek en bevlogen in zijn ambitie om van betekenis te zijn. Hij heeft visie, maar is ook praktisch, en weet daarmee zijn omgeving te inspireren. Ben jij die nieuwe professional en ga jij de uitdaging in jouw markt aan? Dan tref je in dit boek zeven strategieën aan die je helpen om succesvol te zijn! Frank Kwakman is hoogleraar aan Nyenrode Business Universiteit. Hij helpt professionals hun strategie, businessmodel en proposities te herzien, om de dienstverlening aan klanten te perfectioneren. Rolf Rosenmöller is partner, trainer en adviseur bij Itasc Nederland. Hij nodigt professionals uit 'de beste versie van zichzelf in de wereld te zetten', om onderscheidende resultaten te boeken voor zichzelf en hun omgeving. Kijk voor meer informatie op www.denieuweprofessional.nl. Praat mee op Twitter via #DeNieuweProfessional.