Woord vooraf, Joan Janssens
Inhoudsopgave
Kijk, een rood aapje, Adri Broeke en Kees Faber
Kwaliteiten, Eline Aalvanger
Deel 1: Talent en talentontwikkeling
- Van talent naar excellent. Focus op mogelijkheden, Adri Broeke
- Talentontwikkeling als (leer)experience. Talenten als vertrekpunt
Jorg Andree en Dinant Roode
- Ruimte voor talenten van docenten. Over professionele ruimte in
het Hoger Onderwijs, Jorg Andree
- The best of three worlds. Over oud, nieuw en talentgeoriënteerd
opleiden, Jim Weistra
- Ik, Eline Aalvanger
Deel 2: Professionaliteit en professionalisering
- De eigentijdse sportprofessional. Over bekwaamheid, authenticiteit en leren, Kees Faber
- Hoe opleiders kunnen leren van hun werk. Een verkennend onderzoek
Kees Faber
- “Ik had de opleiding niet nodig, wel de mensen”. Het leerverhaal van
Tim ten Wolde, Margo Elema en Kees Faber
- “Ik heb leren loslaten”. Het leerverhaal van Mandy Mulder,
Puck van Hasselt en Kees Faber
- Mijn droomschool, Sander Droog
Deel 3: Innovatieve praktijken
- Innoveren is een werkwoord, Wim van der Mark
- Kijken op verhalen, Roy Epping
- ‘Ik ben er niet om studenten te helpen, maar om ze te helpen
het zelf te doen’, Margo Elema en Puck van Hasselt
- #durftevragen. Kansen benutten en nieuwsgierig zijn, Bart van Essen
- Van studieloopbaanbegeleiding naar coaching, Harriet Stam
- Blauw en rood maakt paars, Rozemarijn Bos
Deel 4: Kennis en kennisontwikkeling
- Kennisproductiviteit. Een hefboom voor vernieuwing, Adri Broeke
- Leren en innoveren in een kennisinstelling. Twee HIS-projecten
nader beschouwd, Kris Tuinier
- Roeien met de riemen die je hebt. Over effectuation, Adri Broeke
- Nieuwsgierige instrumenten, Adri Broeke, Ben Hattink en Kees Faber
- Liftgesprek, maar dan anders, Eline Aalvanger
- Levenskunst en bewegingsonderwijs. Een overpeinzing, Kees Faber