Samenvatting
Krachtig communiceren in de zorg betekent vooral luisteren
In dit praktisch en aantrekkelijk vormgegeven boek worden belangrijke theorieën over communicatie op een concrete manier beschreven en ondersteund met veel praktijkvoorbeelden. Hoe kun je luisteren naar een ander zodat hij het gevoel heeft dat hij echt gehoord wordt? Hoe kun je zeggen wat je werkelijk vindt, zonder dat de ander zich onzeker of angstig voelt? Hou je kop erbij, helder communiceren in de zorg leert hulpverleners hoe je uit alle theorieën over communicatie kunt halen wat voor jou bruikbaar is en hoe je dat kunt toepassen in je dagelijks handelen. Daarnaast wordt de methode Hou je kop... erbij! geïntroduceerd. Aan de hand van praktische voorbeelden en adviezen leer je hoe je kunt aansluiten in de communicatie met de ander. Dat kan een cliënt of patiënt zijn, maar ook een collega of iemand uit je familie- of kennissenkring. Het toepassen van de Hou je ko... erbij!-methode helpt je om bewust om te gaan met communicatie, zodat er meer contact en verbinding ontstaat. Een belangrijk boek voor begeleiders en hulpverleners in de gehandicaptenzorg, ouderenzorg, ziekenhuizen, psychiatrie en jeugdzorg. En voor iedereen die zijn communicatie in het dagelijks leven wil verbeteren.