Samenvatting
Organisatieverandering is mensenwerk. Het valt of staat met de manier waarop mensen elkaar bereiken, betrekken, overtuigen, bevragen en inspireren. Want een verandering is pas geslaagd als mensen zich eraan verbinden, als ze de intrinsieke motivatie voelen om het gedrag te tonen dat de verandering tot leven wekt. Maar de weg naar verbinding ligt vol met valkuilen, waardoor in het gesprek over de verandering mensen niet aanhaken of zelfs afhaken of hardnekkige weerstand vertonen. In Hoe krijg je ze mee? heeft Annemarie Mars haar jarenlange praktijkervaring vertaald naar vijf krachten om verbinding bij mensen te stimuleren. In deze derde editie bundelt ze drie decennia aan voortschrijdend inzicht, opgedaan door permanente reflectie over leiderschap bij verandering. Voor iedereen die een stempel wil drukken op organisaties die voortdurend in beweging zijn. Deze nieuwe editie sluit ook naadloos aan op De functie van frictie, waarin dieper wordt ingegaan op de spanningsvelden die ontstaan bij verandering. Annemarie Mars is een bevlogen veranderkundige die middenin de weerbarstige veranderpraktijk staat. Met haar bedrijf For a change helpt ze veranderaars in complexe opgaven om ruimte, richting en sturing te geven aan veranderingen die echt verschil maken. Hoe krijg je ze mee? won de GIDS-prijs, is al meer dan 20.000 keer verkocht en wordt in vele managementopleidingen gebruikt. In 2010 verscheen Jongleren met Loyaliteiten (nominatie Boek van het Jaar van de Orde van Organisatieadviseurs), in 2015 Vat op verandering en in 2021 De functie van frictie. Ook schreef ze ruim 90 blogs en maakte ze de Podcast De kunst van het vinden.