Samenvatting
Het marketingplan gaat verder waar algemenere marketingboeken vaak ophouden. Dit boek leert je stap voor stap hoe je een creatief en praktisch marketingplan schrijft. Elk hoofdstuk brengt je dichter bij je einddoel: een weloverwogen en gedegen marketingplan.
Nieuw in deze vierde editie is het model van marketingplanning dat aan het begin van elk hoofdstuk terugkeert, zodat je precies weet waar je bent in het proces. Daarnaast zijn de checklists verbeterd, met daarin nuttige vragen die iedereen die een marketingplan schrijft zichzelf moet stellen. Ook bevat het boek aansprekende, geactualiseerde voorbeelden uit binnen- en buitenland, met specifieke aandacht voor bedrijven die op de Nederlandse markt actief zijn. Tegelijkertijd geeft deze editie je een goed overzicht van de nieuwste marketingontwikkelingen, waaronder social media, crowdsourcing en mobiele marketing.
Het marketingplan is geschreven voor studenten van commerciƫle opleidingen binnen het hoger onderwijs. Daarnaast is het zeer geschikt voor gebruik in de marketingpraktijk.
Dit boek wordt geleverd met een toegangscode voor Pearson XTRA. Op deze studiewebsite www.pearsonxtra.nl staat voor zowel studenten als docenten veel extra studie- en lesmateriaal, zoals extra vragen per hoofdstuk en een format voor een marketingplan.
Marian Burk Wood heeft directeursfuncties bekleed op het gebied van commerciƫle en non-profitmarketing bij Citibank, JP Morgan Chase en de National Retail Federation. Daarnaast heeft ze haar kennis en ervaring veelvuldig gebruikt bij het ontwikkelen en schrijven van studiemateriaal voor het hoger onderwijs.
Esther de Berg is docent marketing, marketingcommunicatie en e-business aan de Hogeschool van Amsterdam en auteur van twee titels over deze onderwerpen.