Samenvatting
HÉT MARKETINGKOOKBOEK Er worden boeken volgeschreven over marketing. Nieuwe inzichten,cases, modellen, we hebben een dynamisch vak. Wat vandaag werkt, lijkt morgen alweer achterhaald. Als marketeer doe je je best om de snel veranderende wereld om je heen en de doelgroep te (blijven) snappen om relevante verandering aan te jagen. Maar dat betekent niet dat je de aanpak opnieuw moet uitvinden als je met een nieuw onderwerp aan de slag gaat. Met deze recepten heb je die aanpak snel onder de knie. 11 basisrecepten gebaseerd op 150+ jaar gebundelde ervaringsleer van zes Marketing Queens die samen voor heel mooie merken en organisaties werken of hebben gewerkt. Een doeboek waarmee je bijvoorbeeld een strakke merkpositionering neerzet, een helder marketingplan schrijft dat niet in een la verdwijnt, een razend goed idee voor een nieuwe dienst of product ontwikkelt, de ideale klantreis uitwerkt of een effectieve communicatiecampagne realiseert. Met dit boek word je snel een allround marketingmasterchef! ‘Eens in de zoveel tijd komt er een handboek voorbij dat iedere marketeer gelezen moet hebben. Dit is er zo een. Lekker praktisch, heerlijk luchtig, makkelijk toepasbaar. Fijn leesbaar in begrijpelijke taal. Voor iedere beginnende marketeer een aanrader om te lezen en er met regelmaat bij te pakken. Voor doorgewinterde koks in de marketingkeuken een opfriscursus waar je al je hele carrière naar op zoek was.’ Mariëlle Krouwel, Director of Branding – NN Group N.V.