€ 34,95


ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Het groot strategieboek

Gerben van den Berg • Boek • paperback

  • Samenvatting
    Slimme strategische keuzes maken organisaties interactiever, authentieker, exibeler en slagvaardiger. De inrichting van het strategieproces is hierbij een kritische succesfactor voor het uiteindelijke resultaat. Maar hoe kom je als organisatie in de juiste 'strategieversnelling'? En hoe bepaal je wat wel en niet in een strategieproces thuis hoort?
    Het groot strategieboek leidt je succesvol door het eigen strategieproces en draagt modellen en voorbeelden aan om het proces inhoudelijk vorm te geven én te verrijken. In het boek wordt, op basis van trends, inzichten en praktijkervaringen in de afgelopen tien jaar, een fundamenteel nieuw en doorontwikkeld strategieproces beschreven.

    Het groot strategieboek bestaat uit vier delen:
    * Deel 1 beschrijft strategie in het licht van onderscheidend vermogen, het belang van het proces voor het uiteindelijke resultaat en De Berenschot Strategische Dialoog® als model.
    * Deel 2 gaat dieper in op de fasen in het strategieproces, waarbij van iedere
    fase wordt beschreven hoe het proces plaatsvindt, inclusief karakteristieken,
    relevante issues, en mogelijke risico's. Door de fasen heen loopt een casebeschrijving die het hele model volgt. Als intermezzo naar deel 3 wordt strategie in verschillende contexten (o.a. fusie en reorganisatie) beschreven.
    * Deel 3 bevat een selectie van modellen die per fase als kapstok kunnen dienen
    om analyses uit te voeren, inzichten te verwerven, conclusies te trekken en tot
    actie over te gaan.
    * Deel 4 beschrijft een selectie van werkvormen die gehanteerd kunnen worden
    en die gekoppeld zijn aan de karakteristieken van De Berenschot Strategische Dialoog.

    In 2012 bestond de Berenschot Strategische Dialoog twintig jaar, een aanpak
    die uitgaat van het lerend formuleren van strategie met veel belanghebbenden.
    Het groot strategieboek is de volledig herziene versie van Het strategieboek I, waarin deze methodiek beschreven is. Het is geen wetenschappelijk werk, maar maakt de bestaande theorie met de nieuwste praktijkervaring toegankelijk en vertaalt deze naar handvatten die in de praktijk bruikbaar zijn. Van het succesvolle Het strategieboek I zijn ruim 20.000 exemplaren verkocht.
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 170mm x 240mm
    Aantal pagina's : Niet bekend
    Uitgeverij : Boom
    ISBN : 9789462201224
    Datum publicatie : 09-2014
  • Inhoudsopgave
    niet beschikbaar
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 34,95

niet beschikbaar

niet beschikbaar



5-6 werkdagen
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 
×
SERVICE
Contact
 
Vragen