Samenvatting
In de afgelopen jaren zijn de geluiden van leraren die het steeds moeilijker hebben om hun leerlingen te bereiken, luider gaan klinken dan ooit tevoren. De hardheid waarmee er wordt gereageerd, ongewenst gedrag en de ongemotiveerde houding dragen ertoe bij dat leraren hun beoogde didactische en pedagogische doelen niet bereiken. Dat moet beter kunnen toch? In Het geheim van de leraar komen de 4 meest cruciale principes naar voren, waarmee leraren het didactisch en pedagogisch verschil kunnen maken. De auteurs streven ernaar het optimale uit de relatie tussen leraar en leerling te halen, opdat beiden hun volle potentie kunnen bereiken. Voor dit boek zijn tal van experts, leraren en leerlingen bevraagd over welke ingrediƫnten een leraar moet beschikken om echte impact te maken in de klas, school en omgeving. Na ruim 100 interviews, schoolbezoeken, een talkshow over onderwijs, en verschillende samenwerkingen delen zij hun bevindingen. Het boek zoomt in op voor velen herkenbare situaties op school, met veel praktische tips en een wetenschappelijke onderbouwing. Het is een must voor iedereen die betrokken is bij het onderwijs, in opleiding is of voor de klas wil staan. Van leerkrachten, tot managers en opleidingsverantwoordelijken of onderwijsbestuurders. Ismail Aghzanay is leraar Engels. In 2018 werd hij Leraar van het Jaar in Rotterdam en het jaar daarop finalist. In 2021 is hij uitgeroepen tot Leraar van het Jaar in Nederland. Daarnaast is hij actief als spreker, dagvoorzitter en onderwijscoach. Hijis lid van Meesters Met Dromen. Emin Kececi is leraar Engels. In 2013 was hij genomineerd voor de Onderwijs Toptalent Prijs en 2015 was hij Virtuoze leraar van het jaar. Daarnaast is hij lid van Meesters Met Dromen. Yasin Yaylali is leraar Nederlands en geschiedenis. Daarnaast is hij algemeen directeur van ZomerMetDromen en lid van Meesters Met Dromen.