Samenvatting
Er zijn maar weinig plekken waar ze niet te koop zijn, de flesjes en blikjes met hun kenmerkende groen-witte etiketten en de rode ster. 150 jaar Heineken biedt een boeiende beschrijving van de verovering van de wereldmarkt door de brouwerij die in 1864 slechts één van 500 Nederlandse brouwerijen was. Dit uniek vormgegeven boek laat de lezer met behulp van rijke en uitklapbare illustraties, en de crossmediale Layar-app in woord en beeld te zien hoe de mondiale expansie van het familiebedrijf Heineken zich in de afgelopen 150 jaar voltrok. De geschiedenis van een kleurrijk bedrijf, met een hoofdrol voor vernieuwing, concurrentie en vooral veel overnames.
Keetie Sluyterman en Bram Bouwens zijn beiden verbonden aan het departement Geschiedenis van de Universiteit Utrecht. Samen schreven zij eerder onder meer over Boskalis. Door middel van layars krijgt dit boek een extra audiovisuele dimensie en kunt u zowel historische als hedendaagse filmfragmenten bekijken.