Samenvatting
Handboek voor Digitale slagkracht
stop verspilling en grijp de kansen van het digitale tijdperk
Of je nu aannemer of uitvaartondernemer bent, en of je nu mayonaise,
rollators of kinderwagens produceert of auto's, taarten, bh's of
EHBO-cursussen verkoopt; de Digitale Slagkracht Methode is jouw blauwprint
voor meer omzet in het digitale tijdperk. Dit boek geeft je zelfvertrouwen
en stappenplannen om jouw serieuze MKB-club vanaf 1 miljoen omzet serieus
te doen groeien.
Ondernemer of marketing communicatie specialist: stop met verspilling
en laat dit jouw handboek zijn.
DIGITALE SLAGKRACHT METHODE
Centraal in het boek staat de Digitale Slagkracht Methode; deze maakt
marketing- en sales in het digitale tijdperk planbaar. Volgens deze methode
zet je in 12 tot 24 maanden een website en digitale marketing neer die
serieus bijdraagt aan jouw leads en omzet.
BONUS: EXPERT-BIJDRAGEN EN PRAKTIJK-CASES
6 expert-bijdragen van misschien wel de besten in het digitale vak van deze
planeet! Met onder andere ex-Google medewerkers over adverteren, Joost de
Valk over zoekmachine optimalisatie en Kees-Jan Diepstraten over Google
Apps.
Daarnaast bevat het boek 4 uiteenlopende praktijk-cases van familiebedrijf
tot goed doel, van fabrikant tot gefeliciTAART.
OVER DE AUTEURS
Bas van der Lans en Robert van Eekhout startten in 2006, tijdens hun studie
hun gespecialiseerd WordPress bureau Van Ons BV. Het bedrijf groeide uit
tot een vaste waarde in de web- en app development in Nederland, met
opdrachtgevers als Joolz, Koffietijd, Proefdiervrij en honderden andere
MKB-organisaties. Inmiddels telt Van Ons uit Amsterdam 21 medewerkers. De
missie van de organisatie is dat techniek nooit een belemmering mag zijn
voor de bedrijfsvoering en altijd bij moet dragen aan marketing en sales:
"In 2025 zijn er alleen nog effectieve websites en digitale marketing in
Nederland."
INHOUDSOPGAVE
1 JOUW SUCCES DIGITAAL DUPLICEREN
1.1 Radicaal innoveren of digitaal slim inzetten?
1.2 Jouw Product Markt Combinatie
1.3 Online afdelingen en digitale doelstellingen
1.4 Algemeen over afdelingen en de rol van digitaal
1.5 Focus op verkopen en gevonden worden
2 DE DIGITALE MARKETING FUNNEL
2.1 Aantrekken: van vreemdeling naar bezoeker
2.2 Converteren: van bezoeker naar lead
2.3 Verkopen: van lead naar klant
2.4 Verrassen: van klant naar (super) promoter
3 HET DIGITALE SLAGKRACHT MODEL
3.1 Inspiratie: van idee tot concreet bouwplan
3.2 Maken: van bouwplan naar eerste lancering
3.3 Leren: van lancering tot groei
3.4 Verbeteren: van groei tot excelleren
4 AAN DE SLAG!
4.1 Wat kost een website? En wat is het verschil tussen een website van €
2.500,- en € 25.000,- euro?
4.2 De Perfecte Briefing Schrijven
4.3 Jouw bureau selecteren doe je zo!
REVIEWS
''A must have voor iedere ondernemer die de digitale mogelijkheden wil
begrijpen en benutten'' ٭٭٭٭٭
Gert Scheffer, Smart Business Publishers
''Een waardevolle introductie in alles wat ertoe doet.'' ٭٭٭٭٭
Rogier Gigengack, Ondernemer
''Voor iedere MKB'er die het aandurft zijn omzet exponentieel te laten
groeien door slimme inzet van digitaal.'' ٭٭٭٭٭
Annelieke Hoenderkamp, Senior Consultant Bearing Point
PERS
"Zie website als medewerker!" Telegraaf
https://digitaleslagkracht.nl/interview-in-de-telegraaf-zie-
website-als-een-medewerker/
"'Innovatie dé sleutel tot groei in het mkb" Het Parool
https://digitaleslagkracht.nl/handboek-voor-digitale-
slagkracht-in-het-parool-innovatie-de-sleutel-tot-groei-in-het-mkb/
"Alleen nog maar effectieve websites en marketing in 2025!" BNR
https://digitaleslagkracht.nl/bnr-interviewt-bas-van-der-
lans-alleen-nog-maar-effectieve-websites-en-marketing-in-2025/