Samenvatting
Hoe werf je donateurs via crowdfunding, social media of direct mail? Hoe ontwikkel je sponsorpartnerships met bedrijven? Hoe werf je grote bijdragen van vermogende particulieren, vermogensfondsen of loterijen? Hoe werkt het met nalatenschappen of subsidies van overheden? En hoe organiseer je succesvolle fondsenwervende evenementen en acties? In deze geactualiseerde editie van het Handboek Sponsoring en Fondsenwerving voor nonprofitorganisaties lees je er alles over.
Dit handboek is een concrete, stapsgewijze handleiding om te starten met of veel meer te halen uit sponsoring en fondsenwerving. Het biedt iedereen, ongeacht achtergrond, opleiding of ervaring, houvast en praktische handvatten om – structureel of voor grote eenmalige projecten – extra geldstromen te ontwikkelen. Hierbij is er aandacht voor het stap voor stap intern voorbereiden van de werving: daar begint het succes immers.
Behalve aan vertrouwde effectieve wervingstechnieken besteden de ervaren professionals Hans van der Westen en Sofie Bienert, in samenwerking met vele vakbekwame coauteurs, aandacht aan actuele voorbeelden en de snel toenemende mogelijkheden van online werving, het veelbelovende werven van nalatenschappen, veranderingen in de sponsormarkt en andere belangrijke trends. Zo is en blijft deze nieuwe editie hét complete handboek voor iedereen die wil starten of zich verder wil verdiepen in de wereld van sponsoring en fondsenwerving!