Samenvatting
Hoe maak je een recruitmentstrategie? Wat zijn de voor- en nadelen van outsourcing? Een wirwar aan tools en innovatie, hoe kies je de juiste? Wat is het belang van employer branding? Hoe bereik je je doelgroep? Hoe voer je een goed selectiegesprek? Deze en nog veel meer vragen komen aan bod in het eerste complete Nederlandse handboek voor recruitment en employer branding. Het bevat een schat aan praktische informatie en is een vraagbaak die iedere recruiter op zijn bureau moet hebben. Gusta Timmermans leert je werken met haar Total Talent Acquisition Model. Dit integrale model bestrijkt alle facetten van het vakgebied: de strategische thema’s, de specifieke recruitmentthema’s en de specifieke employer branding-thema’s. Met dit model kun je 0-metingen doen voor jouw organisatie om te zien waar je staat en waar je nog kunt optimaliseren. ‘Met dit boek wil ik bereiken dat alle Nederlandse bedrijven en organisaties die uitdagingen ervaren bij het aantrekken van personeel zich bewust worden van de kansen en mogelijkheden. Ik daag je uit om de basis voor het aannemen van personeel op orde te brengen en jezelf strategisch verder te ontwikkelen.’ – Gusta Timmermans Gusta Timmermans is een boegbeeld van recruitment in Nederland. Ze is de oprichter van Recruitment Builders en adviseert sinds 2018 organisaties over hun vraagstukken rond recruitment en employer branding. Door haar jarenlange ervaring in de uitzendbranche als eigenaar van een eigen werving en selectiebureau, als hoofd Recruitment bij ING en 7,5 jaar als trotse voorzitter van Recruiters United is zij inmiddels een topexpert. Eerder schreef zij het boek 199 vragen voor een succesvol selectiegesprek.