€ 12,95


ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Handboek Online Marketing 7

Patrick Petersen • Boek • hardback

  • Samenvatting
    Het vernieuwde Handboek Online Marketing 7 is door het gebruik van QR-codes, top-experts en veel bijlagen, niet alleen een didactische revolutie; het boek is een harde softcover en vooral compleet, crossmediaal en actueel. 23 redenen om het Handboek Online Marketing 7 aan te schaffen en in te zetten 1 Door de “meuk” aan teksten, overlappingen en vele bijzinnen door de ruim 20+ updates, is deel 7 compacter gemaakt en herschreven. 2 Totaal herzien met nieuwe onderzoeken, cijfers en verdieping op diverse gebieden. 3 Een nieuw boekopmaak met betere lijning per spread. 4 Een ander lettertype en betere bladzijde-verdeling (bladspiegel), minder opsommingen en meer definities in de context geplaatst. 5 Facebook shops maken, TikTok, mixed reality, social search, succes met zoekmachine-advertenties… 6 Een heldere structuur met leerdoelen, oefeningen, voorbeelden en duidelijke verbindingen tussen onderdelen van de strategie, de operationele marketingmix, de moderne middelen, doelen-KPI’s en evaluatie. 7 Alles is origineel; overlappende delen zijn geschrapt en/of logisch samengevoegd. 8 Een nieuw deel over communities binnen de social media marketing. 9 TikTok, Snapchat, Instagram, Facebook, LinkedIn stories. 10 Een strakke ontwerpstijl van de marketingmodellen. 11 Een uitgebreid hoofdstuk over conversie en growth hacking. 12 Coronaproof en geschikt om crossmediaal te leren, lezen en gebruiken. 13 Stappenplan voor het aanmaken van social media advertenties. 14 De theorie naar de praktijk vertaald op basis van veel inspiratie. 15 Zeer fraaie visuals, zoals nieuwe marketingmodellen en schema’s. 16 Video-tutorials, webinars en meer digitale extra’s die van het lezen en leren een crossmediale beleving maken. 17 Compacter geschreven en beter scanbaar. 18 QR-codes om met de smartphone direct naar de betreffende digitale bijlage te gaan. 19 Definities in de tekst en essentiele definities in herkenbare kaders. 20 Nieuwe oefeningen (per hoofdstuk). 21 De boekstructuur (hoofdstukindelingen) is gelijk aan de vorige edities voor makkelijke inpassing.. 22 Nieuw docentmateriaal en een uitgebreid Pinterest-account met ruim 1500 visuele bijlagen, zoals infographics en modellen uit het boek. 23 In het boek: Philips, Tesla, Frankwatching, TEDx, LinkedIn Benelux, Nieuws.Social, Port of Rotterdam, Ford, V&D, Coolblue, LEGO, Red Bull, Nike, Adidas, Rijkswaterstaat, Rijksoverheid.nl… Meer info? Mail direct de auteur op patrick@handboekonlinemarketing.nl

    Het zeer praktische studie- en managementboek is een harde softcover die in zijn zevende herziene editie totaal vernieuwd en nog completer gemaakt. Het gebruik van QR-codes, nieuwe inzichten, cijfers en ontwikkelingen van invloed op de online marketingmix, komen uitgebreid aan bod in een strakke structuur. Video-tutorials maken het HOM7 nog praktischer. 'Het Handboek Online Marketing 7 (#HOM7)' verschaft je als (toekomstig) onlinemarketeer zowel de theoretische grondslagen als de praktische tools om een effectieve onlinemarketingstrategie te ontwikkelen en uit te voeren. Doorspekt met voorbeelden uit de praktijk laat Patrick Petersen zien hoe onlinemarketing bedacht en uitgevoerd kan worden om effectief te zijn. 'Het Handboek Online Marketing 7' is een praktisch en crossmediaal boek met op de ondersteunende website www.handboekonlinemarketing.nl veel extra video's, interviews, extra webinars, kleurrijke modellen en opvallende cases. Het boek kent bovendien bijdragen van experts die de strategische visie op gebied van online marketing tot ver in de toekomst brengen. Leerzaam én inspirerend. 23 redenen om het Handboek Online Marketing 7 aan te schaffen en in te zetten 1 Door de “meuk” aan teksten, overlappingen en vele bijzinnen door de ruim 20+ updates, is deel 7 compacter gemaakt en herschreven. 2 Totaal herzien met nieuwe onderzoeken, cijfers en verdieping op diverse gebieden. 3 Een nieuw boekopmaak met betere lijning per spread. 4 Een ander lettertype en betere bladzijde-verdeling (bladspiegel), minder opsommingen en meer definities in de context geplaatst. 5 Facebook shops maken, TikTok, mixed reality, social search, succes met zoekmachine-advertenties… 6 Een heldere structuur met leerdoelen, oefeningen, voorbeelden en duidelijke verbindingen tussen onderdelen van de strategie, de operationele marketingmix, de moderne middelen, doelen-KPI’s en evaluatie. 7 Alles is origineel; overlappende delen zijn geschrapt en/of logisch samengevoegd. 8 Een nieuw deel over communities binnen de social media marketing. 9 TikTok, Snapchat, Instagram, Facebook, LinkedIn stories. 10 Een strakke ontwerpstijl van de marketingmodellen. 11 Een uitgebreid hoofdstuk over conversie en growth hacking. 12 Coronaproof en geschikt om crossmediaal te leren, lezen en gebruiken. 13 Stappenplan voor het aanmaken van social media advertenties. 14 De theorie naar de praktijk vertaald op basis van veel inspiratie. 15 Zeer fraaie visuals, zoals nieuwe marketingmodellen en schema’s. 16 Video-tutorials, webinars en meer digitale extra’s die van het lezen en leren een crossmediale beleving maken. 17 Compacter geschreven en beter scanbaar. 18 QR-codes om met de smartphone direct naar de betreffende digitale bijlage te gaan. 19 Definities in de tekst en essentiele definities in herkenbare kaders. 20 Nieuwe oefeningen (per hoofdstuk). 21 De boekstructuur (hoofdstukindelingen) is gelijk aan de vorige edities voor makkelijke inpassing.. 22 Nieuw docentmateriaal en een uitgebreid Pinterest-account met ruim 1500 visuele bijlagen, zoals infographics en modellen uit het boek. 23 In het boek: Philips, Tesla, Frankwatching, TEDx, LinkedIn Benelux, Nieuws.Social, Port of Rotterdam, Ford, V&D, Coolblue, LEGO, Red Bull, Nike, Adidas, Rijkswaterstaat, Rijksoverheid.nl… Meer info? Mail direct de auteur op patrick@handboekonlinemarketing.nl
  • Productinformatie
    Binding : Hardback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 170mm x 240mm
    Aantal pagina's : 450
    Uitgeverij : AClassBooks
    ISBN : 9789082298123
    Datum publicatie : 08-2020
  • Inhoudsopgave
    Inhoudsopgave Dankwoord Voorwoord Over het gebruik van het handboek 1 De transitie van traditionele naar moderne marketing 27 1.1 Online marketing: Van fysieke naar virtuele marktplaats 32 1.2 Het marketingdenken en de waardecreatie 33 1.2.1 Grondleggers van het marketingdenken 37 1.2.2 Het marketingdenken genaamd Marketing 4.0 39 1.2.3 Het geïntegreerde marketingdenken van Cravens 40 1.3 Van productie-, product- naar marketingdenken 42 1.3.1 Disruptie als kern van Marketing 5.0 44 1.4 Van massamarketing naar een-op-een aanpak 45 1.4.1 Het opdelen van de markt 48 1.4.2 Van big data tot profielverrijking 49 1.4.3 Van persoonlijke aanpak tot wearable 51 1.4.4 Customer Relationship Management en dataverrijking 53 1.4.5 De klantreis of customer journey 54 1.4.6 De klantreis, klantgegevens en privacy 56 1.5 Privacy, politiek, cookies en AVG/GDPR 58 1.5.1 De AVG en online marketing 60 1.5.2 Cybersociologie en cybersecurity 61 1.6 Maatschappelijke ontwikkelingen 62 1.6.1 Veranderingen in modern consumentengedrag 63 1.7 Online koopgedrag en kanaalconflicten 67 handboek online marketing 7 15 1.7.1 E-commerce en online besteding 67 1.7.2 De enorme groei van m-commerce 70 1.7.3 ShoppingTomorrow: online koopgedrag en disruptail 72 1.8 Na de digitale transitie 73 1.9 EXPERTCASE met Steven van Belleghem 75 Opdrachten 76 2 De connected consument en transitie naar moderne marketing 77 2.1 Traditionele marketinginzichten 79 2.1.1 Verschillen traditionele en moderne marketing 80 2.2 Instanties die helpen bij de transitie 83 2.3 De transitie in marketingdenken 85 2.3.1 Het Productieconcept 86 2.3.2 Het Productconcept 86 2.3.3 Het Verkoopconcept 87 2.3.4 Het Marketingconcept 87 2.3.5 Het Online concept 88 2.3.6 De connected prosumer en het Marktplaatsconcept 88 2.3.7 De generatie Connected en het Marktplaatsconcept 89 2.3.8 Gen C, social proof en screenagers 90 2.3.9 Factoren die nieuwe marketingconcepten beïnvloeden 93 2.4 De marketingmix 94 2.4.1 De P van Product 95 2.4.2 De P van Prijs 98 2.4.3 De P van Promotie 100 2.4.4 De P van Plaats 101 2.5 De extra P’s van de retail marketingmix 102 2.6 De marketing P’s van de organisatie in transitie 103 2.6.1 Drie duurzame marketing P’s 103 2.6.2 Na de 4 P’s de 10 P’s voor het commerciële internet 105 2.7 Van P’s naar en strategisch stappenplan 108 2.7.1 De strategieën van Porter en de Ansoff matrix 110 2.7.2 De groeistrategie en de Ansoff matrix 111 2.7.3 De SWOT-analyse en het vervolg 112 2.7.4 Na de SWOT de richtinggevende confrontatiematrix 114 2.7.5 De SMART-doelstelling en marketingstrategie 114 2.8 De beperkingen van traditionele marketing 115 2.8.1 De kansen van moderne en online marketing 116 2.8.2 De transitie: Het Business Model Canvas 117 2.8.3 Het invullen van het Business Model Canvas 118 2.8.4 De transitie naar nieuwe vormen van marketing 119 2.8.5 Eisen aan de moderne marketeer 120 2.9 EXPERTCASE met drs. Hans Molenaar 121 Opdrachten 124 3 Stappenplan online marketingstrategie, de 4 C’s en growth hack 125 3.1 Het growth hacken van de oude organisatie 129 3.1.1 Traditie versus Transitie: langetermijnkoers not done 130 3.1.2 Kenmerken en taken van marketingmanagement 130 3.2 De online marketingstrategie binnen de organisatie 135 3.3 De vertaling van waarden, visie en missie: het IFV-model 139 3.3.1 De I-dentiteit binnen de online marketingstrategie 140 3.3.2 De Focus binnen de online marketingstrategie 141 3.3.3 De Visie binnen de online marketingstrategie 142 3.3.4 Sluit een iPACT voor online succes 143 3.4 De stappen van een Strategisch Online MarketingPlan 144 3.5 Stap 13: Accepteren, Integreren, Transformeren 151 3.6 Stap 14: de tactiek en de strategie omzetten naar een campagne met REAN 153 3.7 Stap 15: invulling online marketingmix met 4C’s 154 3.7.1 Het 4C-model bij stap 15 155 3.7.2 De C van Convenience 155 3.7.3 De C van Cost 156 3.7.4 De C van Consumer value 157 3.7.5 De C van Communication 159 3.8 Stap 16: actiegerichte implementatie met de Internet Scorecard 161 3.8.1 Stap 17: implementatie met de Online Strategy Map 163 3.9 Stap 18: implementatie door middel van een campagne en planning 164 3.9.1 Stap 19: budgettering & business case 165 3.9.2 Stap 20: de eindevaluatie 165 Opdrachten 166 4 De evolutie van het web en de impact op online marketing 167 4.1 Het WWW, HTML en het W3C 168 4.1.1 Tim Berners-Lee als Engels uitvinder 169 4.2 Web 1.0: internet als online presentatie 172 4.3.2000-2004: ‘After the boom’ 174 4.4 Web 2.0: De opkomst van het bloggen, podcast en online bankieren 175 4.4.1 Hyves als sociale media tijdens Web 2.0 175 4.4.2 Burgerjournalistiek plugt de voice of the customer 177 4.5 Van Web 2.0 snel naar Web 3.0 179 4.5.1 Web 3.0: van burgerjournalistiek naar burgerbankieren 181 4.5.2 De eigenschappen van Web 3.0 op een rij 184 4.6 De toekomst met het Web 4.0! 186 4.6.1 Web 4.0: Het relevant worden van Internet of Things 188 4.7 Web 5.0: machine learning en intelligentie 191 4.8 EXPERTCASE met Igor Beuker 193 Opdrachten 194 5 De doelstellingen, online marketingmix en conversie 195 5.1 Van doelen naar meetbare doelstellingen 197 5.1.1 Met SMART van een doel een doelstelling maken 198 5.2 Twee soorten doelstellingen 199 5.2.1 De afgeleide doelstellingen 200 5.2.2 De gekwantificeerde online doelstellingen 202 5.2.3 Overzicht online mediabestedingen 204 5.3 Een overzicht van de online marketing middelen 206 5.3.1 Het ICT-model in de online marketingmix 207 5.3.2 Virale marketing in de online marketingmix 212 5.3.3 Contentmarketing, storytelling, online marketingmix 213 5.3.4 E-mailmarketing in de online marketingmix 214 5.3.5 Zoekmachinemarketing in de online marketingmix 216 5.3.6 Microsites in de online marketingmix 218 5.3.7 Social media marketing, social selling en influencers 219 5.3.8 Digital advertising in de online marketingmix 220 5.3.9 Mobile marketing, mixed reality en IoT 222 5.3.10 Online video advertising en vloggen 224 5.4 Conversieoptimalisatie met het 5R-model 225 5.4.1 Doelstellingen en de mix in de praktijk 227 5.4.2 De customer journey (map) 229 5.4.3 Online conversieoptimalisatie en het Conversiewiel 231 5.4.4 KPI en conversion rate 233 5.4.5 Het conversieproces blijft doordraaien 234 Opdrachten 238 6 ICT-model, weboptimalisatie en lead nurturing 239 6.1 Het ICT-model en weboptimalisatie 240 6.1.1 De I van Informatie uit het ICT-model 242 6.1.2 De C van Communicatie uit het ICT-model 243 6.1.3 De T van Transactie uit het ICT-model 244 6.1.4 De verbanden 246 6.2 De usability van het web 247 6.2.1 Wat is usability voor het web? 247 6.2.2 De componenten van usability 250 6.2.3 De hoofdaspecten van usability voor het web 251 6.2.4 Usability en weboptimalisatie: Do’s en don’ts 252 6.2.5 User-centered design voor menselijkheid 254 6.3 Accessibility en ontwerpen voor persona’s 255 6.3.1 Het Nederlandse Waarmerk drempelvrij.nl 255 6.3.2 Persona’s en het Sex And The City-model van types 255 6.3.3 Van interaction design, naar online persuasion 257 6.4 Via weboptimalisatie naar lead generatie 258 6.4.1 De customer journey en lead nurturing 259 6.4.2 Lead nurturing en lauwe leads 260 6.4.3 De customer journey, funnel en inbound marketing 261 6.4.4 Een lead nurturing-campagne opstellen 262 6.5 Het 5R-model, ICT-model en de eigen website 263 Opdrachten 264 7 Virale marketing, online engagement en WOW-effect! 265 7.1 Virale marketing, relatie en experience 267 7.1.1 Virale marketing: Buzzen, hypen en fluisteren 269 7.1.2 Virale marketing creëert verdiende aandacht 270 7.1.3 Redenen om virale marketing in te zetten 272 7.1.4 Virale marketing en emotionele engagement 273 7.2 Engagement is geen trucje 274 7.2.1 Social influencers en merkambassadeurs 276 7.2.2 De connected customer: Engage or die! 277 7.3 De opzet van de virale marketingcampagne 278 7.3.1 De 8 E’s van het E-model 280 7.3.2 Doelstellingen en de journey van virale marketing 281 7.3.3 De vormen van virale marketing 282 7.4 De tien do’s van virale marketingcampagnes 284 7.5 Plan van aanpak 285 7.5.1 Het seeden of zaaien van een viral 286 7.6 Het 5R-model en virale marketing 287 Opdrachten 288 8 Contentmarketing, storytelling en engaging content 289 8.1 Doelgericht contentmarketing 291 8.1.1 Hoofdsoorten content: curated, branded en user-generated 294 8.2 De randvoorwaarde voor succes: de cultuur die inspireert 296 8.2.1 Social brands, likeability en engaging content 297 8.2.2 De likeable business piramide 298 8.3 Doel en het stappenplan van de contentstrategie 299 8.3.1 De hoofddoelen van contentmarketing 300 8.3.2 Welke vormen? Welke content- en channelmix? 303 8.3.3 Boeiende en bindende boodschap met storytelling 8.4 Het format 307 8.5 Het 6C-model: van strategie naar campagne 308 8.6 Snackcontent en meer creatieve formats 310 8.6.1 Snackcontent: onderzoek en statistieken 310 8.6.2 Snackcontent: how-to’s (met tips) 311 8.6.3 Overzichten of (top)lijsten 311 8.6.4 Interviews en vlogs met experts of BN’ers 311 8.6.5 De meme of de inhaker 311 8.6.6 Case(studie)s 312 8.6.7 Infographics 312 8.7 Het 5R-model en de contentstrategie 313 Opdrachten 314 9 E-mailmarketing 315 9.1 De wetgeving en e-mailmarketing 318 9.1.1 Redenen om e-mailmarketing in te zetten 319 9.1.2 E-mailmarketing benchmarks 320 9.1.3 E-mailmarketing: de diverse bounceratio’s 321 9.1.4 E-mailmarketing: open statistieken 323 9.1.5 E-mailmarketing: klikstatistieken 325 9.1.6 Big data en de onderdelen van e-mailmarketing 326 9.4 Doelen van e-mailmarketing 328 9.4.1 De vormen van e-mailmarketing 329 9.4.2 De retentie als vorm van e-mailmarketing 331 9.4.3 De nieuwsbrief als vorm van e-mailmarketing 332 9.4.4 De acquisitiemailing 332 9.4.5 De virale mail 333 9.4.6 De vragenlijst 333 9.5 De succesfactoren van e-mailmarketing 334 9.6 Het 5R-model en de e-mailmarketing 335 Opdrachten 336 10 Zoekmachinemarketing 337 10.1 Search Engine Optimalisation (SEO) en indexering 340 10.1.1 SEO: relevante content en de autoriteit 341 10.1.2 SEO: relevante inlinks en goede linkteksten 344 10.1.3 SEO: zorg voor een goede structuur 345 10.1.4 SEO: pagina’s met unieke titels en omschrijving 347 10.1.5 SEO: een mobiel geschikte site 348 10.1.6 Zorg voor een snelle site en snelle hostingserver 350 10.1.7 Structured data en bedrijfspagina voor de SEP 351 10.2 Gratis SEO-prestatiebeheer en foutcontrole 353 10.2.1 De don’ts van SEO 355 10.3 Search Engine Advertising (SEA) 355 10.3.1 De kwaliteitsscore van SEA 357 10.3.2 Tips Search Engine Advertising 358 10.4 Het 5R-model en de zoekmachinemarketing 360 10.5 EXPERTCASE met Marc de Groot 361 Opdrachten 364 11 Microsites en landingspagina’s 365 11.2 De definitie en het doel van een microsite 367 11.3 Short funneling en de verschillende vormen 369 11.3.1 De landingspagina als microsite 370 11.3.2 De taalversie als microsite 372 11.3.3 De focussite als microsite 372 11.3.4 De virale site als microsite 373 11.4 Microsites: het kwaliteitsnetwerk voor SEO 374 11.5 Het 5R-model en de microsite 374 Opdrachten 376 12 Social media marketing 377 12.1 De impact van sociale media 379 12.2 Het SOCIAL-bloem bepaalt de cultuur 382 12.2.1 De sociale media strategie en kenmerken 383 12.3 Strategische sociale media marketing 384 12.3.1 Het gedrag van de doelgroep: joiners en creators 386 12.3.2 De middelen uit de social media marketing strategie 388 12.3.3 Uitgelicht middel in de social media mix: bloggen 390 12.3.4 Van social media netwerk tot betrokken community 393 12.4 Het monitoren van sociale media 392 12.5 Het POST-model voor de sociale media strategie 393 12.6 Van strategie naar campagne met het B-model 394 12.6.1 De social media campagne en adverteren 396 12.7 Het 5R-model en sociale media marketing 397 Opdrachten 398 13 Digital en online advertising 399 13.1 De ontwikkeling van digital en online advertising 401 13.2 Onderdelen van digital en online advertising 403 13.2.1 Afrekenmodellen 404 13.3 De affiliates en performance based advertising 406 13.4 5R-model toegepast op advertising 407 Opdrachten 408 14 Mobile marketing, voice en mixed reality 409 14.1 Connected, slimme IoT en mobility 411 14.1.1 Mobility: lean back of forward 413 14.2 Van connected met apps naar voice 414 14.3 Mobile marketing samen in de mix 415 14.3.1 Mobile advertising en de middelen in de mix 417 14.4 Vijf stappen mobile marketing strategie 417 14.4.1 Het 5C-model van mobile marketing 418 14.5 Van strategie, via 5 C’s, naar de doelen en de tactiek 419 14.5.1 Van doel naar tactiek: brand awareness 420 14.5.2 Van doel naar tactiek: m-commerce 420 14.5.3 Van doel naar tactiek: just-in-time-service 420 14.5.4 Van doel naar tactiek: mobile advertising 421 14.5.5 Van doel naar tactiek: crossmultichannel 422 14.5.6 Van doel naar tactiek: just-in-case 423 14.5.7 Van doel naar tactiek: SoLoMo-tactiek 423 14.6 Het 5R-model en mobile marketing 424 14.7 EXPERTCASE Highstreet 425 Opdrachten 426 15 Online video en advertising 427 15.1 De opkomst van online video marketing 429 15.2.De middelen van online video marketing 430 15.2.1 Hoofdregels online video marketing 430 15.3 Doelen en vormen van online video advertising 431 15.4 Het 5R-model van online video advertising 433 Opdrachten 434 16 Strategisch Online MarketingPlan 435 16.1 Stap 1-4: Aanwezige doelen, de rol en randvoorwaarden 437 16.2 Stap 5-7: De transitie en eerste organisatie-analyse 438 16.3 Stap 8-10: De uitgebreide interne en externe analyse 439 16.4 Stap 11-14: De doelgroep, de klantreis, persona(‘s) en de implementatie 440 16.5 Stap 15: De implementatie en invulling van de online marketingmix met het 4C-model. 441 16.6 Het 5R-model gebruiken als toetsing 441 16.7 Stap 16: Implementatie met de Internet Scorecard om de internetstrategie actiegericht te maken 442 Index 443
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 12,95

niet beschikbaar

niet beschikbaar



Zondag voor 21.00 uur besteld, dinsdag in huis!
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 
×
SERVICE
Contact
 
Vragen