Samenvatting
Met één muisklik bestel je die splinternieuwe smartphone en die ultraplatte televisie: iets kopen is elke keer een heerlijk gevoel. Maar, een week later ben je eraan gewend en begint het toch te knagen: had je voor hetzelfde geld niet een betere keuze kunnen maken? Marketeers weten jouw psychologische koopknop feilloos te vinden. Voor je het weet, heb je je laten verleiden om spullen aan te schaffen waar je helemaal niet gelukkig van wordt. Zonde, want uit psychologisch onderzoek blijkt van welke aankopen je wél gelukkig wordt. Je hebt bijvoorbeeld veel meer aan ervaringen dan aan spullen, en je kunt beter iets voor een ander kopen dan voor jezelf. Consumentenpsycholoog Patrick Wessels weet precies welke aankoopbeslissingen je gelukkig maken. Laat je niets aanpraten en ontdek van welke keuzes je nog jaren plezier kunt hebben. Voor hetzelfde geld. De auteur schenkt de royalty's van dit boek aan KiKa, de Stichting Kinderen Kankervrij. Want weggeven maakt immers gelukkig.