Samenvatting
Het verhaal van twee jonge zussen die in korte tijd het populaire merk Gebrouwen door Vrouwen oprichtten in een wereld die gedomineerd wordt door mannen
Wat begon als een gezellige hobby in Do’s keuken, groeide in vijf jaar tijd uit tot een biermerk dat in 600 kroegen wordt geschonken, in 700 supermarkten verkrijgbaar is en dat zelfs een eigen bar heeft! Hoe dat zo gekomen is? De zussen Tessel & Do gingen gewoon met enorm veel plezier aan de slag met hun droom en werden zo eigenlijk per ongeluk ondernemers. Ze runnen nu een zeer succesvol bedrijf met 15 werknemers (14 vrouwen en één man).
Dit is hun verhaal: inspirerend en heel erg leuk. Stap voor stap nemen ze je aan de hand van bier mee in hun start-up-verhaal. Zo leer je hoe je bier brouwt en lees je tegelijkertijd over hoe ze op hun bek gingen, over de successen en natuurlijk over vrouw-zijn in een mannenwereld: hoe je daar gebruik van kunt maken en hoe het tegen je kan werken, maar vooral over doen wat je leuk vindt! Een must-read voor iedereen die wil ondernemen, iedereen die van bier houdt of iedereen die gewoon graag geïnspireerd wil raken door twee succesvolle jonge vrouwen.
De pers over Gebrouwen door Vrouwen, het biermerk
‘Bier is hip, bier is in. Zeker als het gaat om unieke, kleine brouwerijen die de Nederlandse, en in sommige gevallen zelfs de buitenlandse markt overspoelen. “Gebrouwen door Vrouwen” is zo’n brouwerij die met succes aan de weg timmert.’ EenVandaag
‘Het gaat goed met de zussen Do en Tessel de Heij. Hun bieren worden in heel Nederland en zelfs in China verkocht. Hoog tijd dus, voor een eigen bar.’ Het Parool
‘Van groen maïsbier tot een ontploffende gistingsfles, de zussen hebben het allemaal meegemaakt. Inmiddels hebben ze onder de naam “Gebrouwen door Vrouwen” twee speciaalbieren op de markt gebracht en de derde, een kruidig winterbiertje, is in aantocht.’ Metro