€ 25,00

ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Excel 2013-gevorderd

volledige handleiding geschikt voor het geven van cursus zowel als voor zelfstudie van ms excel

Charles Scheublin • Boek • loose-leaf

  • Samenvatting
    Cursushandleiding waarin u de verschillende geavanceerde functies van Excel leert die u nodig heeft bij het werken met lijsten en tabellen, geavanceerde berekeningen, grafieken, koppelingen en macro's

    De handleiding is uitgevoerd in A4 formaat met een ringband, Hierdoor kunt u de handleiding tijdens de studie makkelijke naast uw toetsenbord openslaan.

    Elk stukje theorie wordt onmiddelijk gevolgd door een paar een voudige handelingen waarmee u het geleerde direct uitprobeert. Daarnaast vindt u aan het eind van ieder hoofdstuk een aantal 'herhalingsoefeningen' waarmee u het geleerde verder kan oefenen.
  • Productinformatie
    Binding : Loose-leaf
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 210mm x 297mm
    Aantal pagina's : 131
    Uitgeverij : CTS/Advies
    ISBN : 9789463451055
    Datum publicatie : 03-2017
  • Inhoudsopgave
    1. HET EXCEL 2010-VENSTER 7

    1.1 Het Lint 8
    1.2 Stijlen en Bouwstenen 9
    1.3 De tab ‘Bestand’ [File] 10
    1.4 Excel-Opties 11
    1.5 Lint aanpassen 12
    1.6 De werkbalk Snelle toegang 13
    1.7 Dialoogkaders zoals in voorgaande versies 14
    1.8 Het Excel 2010 – venster: oefeningen 15

    2. HERHALING BASIS/VERDIEPING 17
    2.1 Maximale afmetingen van Excel-blad 18
    2.2 Conversie van bestanden 19
    2.3 Geheugengebruik 20
    2.4 Berekening van Excel-bladen 21
    2.5 Tekst en getallen invoeren 22
    2.6 Gebruik van de somknop 23
    2.7 Celreferenties 24
    2.8 Kopiëren en verplaatsen op werkblad 25
    2.9 Wisselen tussen absoluut en relatief 27
    2.10 Bijzondere getalsopmaak 28
    2.11 Voorwaardelijke opmaak 30
    2.12 Formules in cellen invoeren 31
    2.13 Cellen namen geven 32
    2.14 Gegevens in geselecteerde cellen typen 33
    2.15 Herhaling basis/verdieping: oefeningen 35

    3. EXCEL OF EEN DATABASE 47

    4. HET GEBRUIK VAN NAMEN 49
    4.1 Het naamvak in de werkbalk. 50
    4.2 De opties in het ‘Lint’ [Ribbon] voor namen. 51
    4.3 Automatisch aanmaken van namen 52
    4.4 Namen toepassen 53
    4.5 Zoeken in een tabel met benoemde rijen en kolommen 54
    4.6 Het gebruik van namen - oefeningen 55

    5. FUNCTIES 59

    5.1 De functie-wizard 60
    5.2 Afrond-functies 62
    5.3 Datum- en tijd-functies 63
    5.4 Tekst-functies 65
    5.5 Logische functies 66
    5.6 Statistische functies 67
    5.7 Zoekfuncties 69
    5.8 Functies – oefeningen 71

    6. ALTERNATIEVEN DOORREKENEN 79

    6.1 Tabellen 80
    6.2 Iteratie 84
    6.3 Doelzoeken [Goal Seek] 85
    6.4 Oplosser [Solver] 86
    6.5 Scenarios 88
    6.6 Alternatieven doorrekenen - oefeningen 91

    7. LIJSTEN 95

    7.1 Definities 96
    7.2 Het opzetten van een lijst 97
    7.3 Gegevens invoeren 98
    7.4 Sorteren van records 100
    7.5 Subtotalen toevoegen 101
    7.6 Records selecteren 102
    7.7 Draaitabellen [Pivot tables] 107
    7.8 Lijsten – oefeningen 115

    8. KOPPELINGEN 123

    8.1 Verwijzingen aanbrengen 124
    8.2 Wijziging van het werkblad waarnaar wordt verwezen 127
    8.3 Het openen van gekoppelde werkbladen 128
    8.4 Excel als database 129
    8.5 Koppelingen: oefeningen 131

    9. MACRO’S 137

    9.1 Macro’s opnemen 138
    9.2 Een macro uitvoeren 139
    9.3 Absolute en relatieve registratie 140
    9.4 Het venster van de VBA-editor 141
    9.5 Macro’s wijzigen 143
    9.6 Starting a macro 144
    9.7 Invoervensters 146
    9.8 Regels afbreken 147
    9.9 Foutafhandeling 148
    9.10 Modulair programmeren 149
    9.11 VBA Syntax 150
    9.12 De keuze en de herhaling 153
    9.13 Mededelingenvenster 156
    9.14 Variabelen en constanten 158
    9.15 Dialogbox ontwerpen 161
    9.16 Een gebeurtenisroutine opnemen. 165
    9.17 Functiemacro’s 166
    9.18 Diverse Instructies 167
    9.19 Macro’s: oefeningen 169

    10. ANTWOORDEN 175

    10.1 Herhalingsoefeningen: 176
    10.2 Functies 177
    10.3 Lijsten 178
    10.4 Visual Basic 179

    11. EVALUATIEFORMULIER 181

    12. AANTEKENINGEN 183

  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 25,00

niet beschikbaar

niet beschikbaar



3-4 werkdagen
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

1.6 De werkbalk Snelle toegang

Geheel bovenaan het venster vindt u een kort werkbalkje. Dit heet de werkbalk ‘Snelle toegang’. Standaard zitten hier alleen de knoppen: ‘Bewaren’, ‘Ongedaan maken’ en ‘Herhalen’ in. Klikt u echter op het kleine zwarte pijltje aan het eind van de werkbalk, dan krijgt u een keuzelijst met meer knoppen die u aan de werkbalk, kunt toevoegen.

 Klik op het kleine zwarte pijltje aan het eind van de werkbalk ‘Snelle toegang’ [Quick access].
 Voeg de knop ‘Snel afdrukken’ [Quick Print] toe aan de werkbalk.

Klikt u met de rechter muisknop op een knop in het ‘Lint, dan ver-schijnt een snel menu met daarin de optie ‘Toevoegen aan werkbalk Snelle toegang’. Zo kunt u dus ook uw eigen werkbalk samenstellen.

 Klik met de rechter muisknop op de optie ‘Start – Uitlijning - Cen-treren’ [Home – Alignment – Center].
 Klik op de optie ‘Toevoegen aan werkbalk Snelle toegang’ [Add to Quick Access Toolbar].

U ziet dat de knop toegevoegd wordt aan het kleine werkbalkje.

 Klik in de werkblalk ‘Snelle toegang’ [Quick Access] met de rech-ter muisknop op de toegevoegde knop.
 Klik in het snelmenu dat verschijnt, op de optie ‘Verwijdering uit werkbalk Snelle toegang’ [Remove from Quick Access Toolbar].

1.7 Dialoogkaders zoals in voorgaande versies

Onder de tab ‘Start’ [Home] vindt u groepsvakken met opties voor de keuze van ‘Lettertype’ [Font], ‘Uitlijning’ [Alignment] en opmaak van een ‘Getal’ [Number]. Kunt u hierin niet de opmaak vinden die u gewend was, dan kunt u een dialoogkader met alle mogelijke opties op het scherm halen. Dit dialoogkader is gelijk aan het dialoogkader uit voorgaande versies van Excel.

 Klik in het groepsvak ‘Lettertype’ [Font] op het kleine diagonale zwart pijltje in de rechter onderhoek van het groepsvak.

Op het scherm verschijnt het dialoogkader voor de opmaak, zoals u dat uit voorgaande versies gewend was.

 Sluit het dialoogkader weer.


1.8 Het Excel 2010 – venster: oefeningen

Oefening 1.: Het ‘Lint’.

 Start Excel.
 Maak het venster eerst smaller en daarna weer breder en bekijk het effect op de pictogrammen in het ‘Lint’.
 Maximaliseer het programmavenster.
 Klik de verschillende tabs boven het ‘Lint’ [Ribbon] aan en bekijk de opties die deze bevatten.
 Klik met de rechter muisknop op het ‘Lint’ [Ribbon] en kies in het snelmenu voor de optie ‘Het lint minimaliseren’ [Minimize the Ribbon]
 Breng het ‘Lint’ [Ribbon] daarna weer terug in haar oorspronkelij-ke vorm, door op het kleine pijltje rechts boven het Lint [Ribbon] te klikken.

Oefening 2.: Stijlen en Bouwstenen

 Type uw naam in het document.
 Selecteer de cel die uw naam bevat.
 Klik op ‘Start – Stijlen – Celstijlen’ [Home – Styles – Cell styles].
 Ga met uw muis over de verschillende stijlen.
 Klik op een van de stijlen om deze toe te passen.

Oefening 3.: De tab ‘Bestand’ [File]

 Klik op de tab ‘Bestand’ [File]
 Klik op de optie ‘Afdrukken’ [Print] en bekijk uw document in het afdrukvoorbeeld.
 Sla uw document op onder de naam “Oefeningen”.

Oefening 4.: Opties

 Klik op de tab ‘Bestand’ [File].
 Klik op ‘Opties’ [Options].
 Bekijk de opties die in dit menu voorkomen.
 Controleer of in de groep ‘Geavanceerd’ [Advanced] of de optie ‘Formulebalk weergeven’ [Show formula bar] aan staat.
 Controleer of in de groep ‘Lint aanpassen’ [Curstomize Ribbon] ook de optie om het tabblad ‘Ontwikkelaars’ [Developers] op het ‘Lint’ [Ribbon] weer te geven aan staat.
 Bekijk de tab ‘Ontwikkelaars’ [Developers] in het Lint.
Onder deze tab vindt u opties om macro’s te maken.
×
SERVICE
Contact
 
Vragen