Samenvatting
Je hebt een geweldig idee. Je hoort al bijna het applaus. En dan volgt de ontgoocheling: je collegas delen jouw visie niet en je idee gaat roemloos ten onder.
Om je boodschap goed over te laten komen, moet je begrijpen hoe mensen in elkaar steken en hoe je overkomt. Effectief beïnvloeden geeft je inzicht in gedrag en leert je hoe je:
meer draagvlak kunt creëren;
weerstand kunt verminderen;
meer overtuigingskracht krijgt.
Effectief beïnvloeden laat zien hoe mensen denken en beslissingen nemen en staat vol met praktische tips en aanwijzingen hoe deze te beïnvloeden.
Dr. Jan Van der Vurst studeerde sociale pedagogiek aan de Katholieke Universiteit van Leuven en promoveerde aan de Universiteit van Utrecht. Zijn specialisme is leiderschap en beïnvloeding.
Hij geeft leiding aan training- en consultingbureau Kenaz en begeleidt samenwerkings- en beïnvloedingsprocessen bij diverse grote bedrijven waaronder [kk]basf[ekk], Corus, Dell, GlaxoSmithKline, [kk]ici[ekk] en Johnson Controls.
Effectief beïnvloeden behoort tot een serie boeken van Volkskrant Banen en Het Spectrum over solliciteren en succesvol functioneren in een (nieuwe) baan. Kenmerkend voor deze boeken zijn actualiteit, praktijkvoorbeelden en een benadering die de lezer eigen keuzes laat maken.