€ 18,50


ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Een reservist in Uruzgan

R. Bielleman • Boek • paperback

  • Samenvatting
    Op zaterdag 27 juni 2009 was Reinder Bielleman te gast in het programma Cappuccino op Radio 2 met Frank du Mosch.

    In 'Een reservist in Uruzgan' beschrijft Reinder Bielleman zijn ervaringen, emoties en belevenissen tijdens zijn vrijwillige uitzending naar Uruzgan als reservist in het Nederlandse leger.
    Zoals bekend is het Nederlandse leger vanaf 9 september 2001 actief betrokken bij operaties, gericht op het stabiliseren van landen met een hoog 'terrorismegehalte'. De Nederlandse missie in Afghanistan gaat uit van de zogenaamde 3D filosofie: Defence, Development en Diplomacy. Hierbij is het de bedoeling dat de nadruk van de eerste "D" in de loop van de missie langzaam verschuift naar de tweede en derde "D".
    Vanwege de veelal spectaculaire televisiebeelden krijgt de eerste "D" regelmatig aandacht in de media, vooral nu ons leger actief bezig is het te controleren gebied in Uruzgan uit te breiden en er geregeld gevochten wordt.
    Met dit boek belicht Reinder Bielleman de Nederlandse missie vanuit een geheel ander perspectief. Hij gunt de lezer een blik op het leven in Kamp Holland en omgeving, waar mensen van een groot aantal verschillende nationaliteiten en met uiteenlopende culturele achtergronden werkzaam zijn. In dit persoonlijke verslag komt de dagelijkse problematiek in Uruzgan, die een gevolg is van de grote culturele verschillen in een traditioneel ingesteld land, uitgebreid aan de orde.
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 142mm x 211mm
    Aantal pagina's : 136
    Uitgeverij : Mijn Eigen boek
    ISBN : 9789059742369
    Datum publicatie : 05-2009
  • Inhoudsopgave
    niet beschikbaar
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 18,50

niet beschikbaar

niet beschikbaar



5-6 werkdagen
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 
×
SERVICE
Contact
 
Vragen