Samenvatting
Dit boek, in de traditie van Daniel Goleman, Marcus Buckingham en Malcolm Gladwell, laat ons op een nieuwe manier kijken naar wat mensen en organisaties tegenwoordig succesvol maakt. Niet langer zullen advocaten, accountants, radiologen of sofwareontwikkelaars het voortouw nemen; de beurt is aan degenen die de rechterhelft van hun hersenen een hoofdrol geven in hun werk. Het zijn de ontwerpers, scheppers en ontwikkelaars - kortom, de creatievelingen. Dat is wat organisaties en onze economie nodig hebben om innovatief te blijven: mensen die hun creativiteit kunnen en durven gebruiken. Het informatietijdperk is voorbij, concepten hebben de toekomst. Het is daarom van essentieel belang dat organisaties en mensen een omslag maken: van functionaliteit naar ontwerp; van argumenten naar verhalen; van focus en specialisatie naar integratie en symfonie; van logica naar empathie; van zakelijkheid naar speelsheid en van materialisme naar zingeving. Daniel Pink beschrijft deze zes talenten op basis van geavanceerd onderzoek en geeft aansprekende voorbeelden, zoals een lachclub in Bombay, een middelbare school voor ontwerpers of een cursus 'hoe ontmasker ik een valse glimlach'. Pink gaat verder: hij onthult hoe je deze talenten kunt ontwikkelen en jezelf en je bedrijf klaarstomen voor een succesvolle toekomst.