Samenvatting
Het zou toch prachtig zijn als je in je werkomgeving alleen nog bezig bent met werkzaamheden die ertoe doen: werk dat waarde toevoegt voor de klant. Daarbij maakt het niet uit of het gaat om interne of externe klanten. Dit boek geeft je gereedschappen om processen te verbeteren en verspilling in je werk te herkennen en te elimineren. De aangereikte ideeën voor verbetering en het stappenplan bieden een aanzet om te starten met leaner werken. En de beschreven praktijkervaringen van andere organisaties zijn stimulerende voorbeelden. Laat dit boek een bron van inspiratie zijn om in ieder geval op een nieuwe manier naar jouw werk te kijken, of je nu werkt als managementassistent of in welke functie dan ook. Word je bewust van het feit dat 'zo hebben we het altijd gedaan' niet per definitie de beste manier is, en laat je uitdagen om de stap te zetten en je gedrag een beetje te veranderen. Met behulp van de zeven eigenschappen van effectief leiderschap leer je je grenzen te verleggen. Ga ermee aan de slag en niet alleen je afdeling zal groeien, ook jij zult jezelf blijven ontwikkelen. Zo ben je bezig met de dingen die ertoe doen.