Samenvatting
Er was eens een bedrijfsonderdeel dat werd opgericht om computers te bedienen: de afdeling automatisering, later omgedoopt tot de afdeling informatietechnologie (IT). Decennia later zijn IT-afdelingen omvangrijker en belangrijker voor de bedrijfscontinuïteit dan ooit. Maar bijnamen als 'het fort' of 'de bunker' maken duidelijk dat IT vaak nog een geïsoleerde plek inneemt binnen de organisatie. Dat is het laatste wat je wilt wanneer digitalisering het bestaansrecht van je onderneming maakt of breekt. Hoe vindt IT als discipline zichzelf opnieuw uit? Het antwoord ligt niet in een nieuw procesmodel of een andere methodiek; de oplossing begint met empathie. Nieuwsgierigheid, creativiteit en inlevingsvermogen bepalen in grote mate het succes van IT. Dit boekje is voor mensen die open staan voor verandering: of je nu wel of niet IT'er bent. Digital Empathy levert inspiratie en handvatten: van het waarom tot de aanpak van experience level agreements. Het kwartje valt vanzelf bij het lezen... of niet. In dat laatste geval is er nog altijd de bumpersticker 'Ik ben niet goed in empathie, neem je ook genoegen met sarcasme?'