Samenvatting
Verkopen is voor veel bedrijven van groot belang. Zonder een succesvolle verkoop, blijven de meeste bedrijven niet lang bestaan. Jarenlang heeft men zich bij dit verkopen steeds gericht op het product, maar men gaat nu inzien dat klantgericht verkopen uiteindelijk beter werkt.
Het gaat erom de klant tevreden te stellen en hem op die manier aan het bedrijf te binden.
Dit is ook wat het concept van de zeven sleutels tot succesvol verkopen probeert duidelijk te maken.
Misschien denkt u nu alweer een theorie over verkopen, maar De zeven sleutels tot succesvol verkopen onderscheidt zich van de meeste andere theorieën. Het is een instelling, een way of life. Er is namelijk geen eenduidige manier van verkopen, het gaat meer om de persoonlijke houding ten opzichte van de klant. Dit boek is bedoeld om aan te geven hoe u uw stijl kunt aanpassen, waardoor u uw verkoopsucces kunt verbeteren.
De volgende onderwerpen die van belang zijn in het verkoopproces worden op een praktische manier beschreven:
uw fysieke houding ten opzichte van de klant
hoe u de klant benadert, zowel telefonisch als persoonlijk
hoe u de aandacht van de klant weet te winnen en vast te houden
hoe en wanneer u de juiste vragen moet stellen
de voorbereiding van het verkoopgesprek
hoe u weerstand kunt ombuigen
het telefonisch verkopen van afspraken
hoe u van uw klant een positief werkende relatie kunt maken
In dit boek leert u hoe u de verworven kennis en inzichten kunt toepassen in uw eigen verkooppraktijk. Sterker nog: u zult ervaren dat dit tot zichtbare resultaten leidt.
Dit boek is bestemd voor iedereen die op enig moment een ander wil motiveren voor zijn idee, concept of product. Dit kan dus variëren van adviseurs en verkopers tot inkopers en directeuren, kortom iedereen die contacten heeft met klanten.