Samenvatting
Sommigen beweren dat de tijd door onze vingers glipt; anderen verkondigen dat er een succesformule is voor waardevol omgaan met tijd. Maar zijn deze beweringen waar? In De Tijd van Succes wordt aandacht besteed aan wat de tijd met ons doet. Het primaire doel is om het tijdbewustzijn onder de mensen te vergroten. De auteur is namelijk van mening dat de tijd beter verdient dan de achteloosheid waarmee velen hiermee omgaan. Hij pleit daarom voor het betekenisvol omgaan met tijd. Wat houdt dat dan precies in? Dat je in de basis doet wat je – uiteindelijk – gelukkig maakt, want time is all we have, aldus auteur Ben Jansen.
De tijd is misschien wel de belangrijkste levensader die we hebben. Eén die ons allen dagelijks bezighoudt. Vaak omdat we tijd tekort komen. Sommigen beweren dat de tijd door onze vingers glipt; anderen verkondigen dat er een succesformule is voor waardevol omgaan met tijd. Maar zijn deze beweringen waar? In De Tijd van Succes wordt aandacht besteed aan deze thema’s. Daarbij is het primaire doel van dit boek om ons tijdsbewustzijn te vergroten. De auteur is namelijk van mening dat de tijd beter verdient dan de achteloosheid waarmee velen met de tijd omgaan. In De Tijd van Succes worden twaalf bekende Nederlanders geïnterviewd over het belang van tijd in hun leven en carrière. De manier waarop tijd hen bezighoudt, hun tijdsindeling en de wijze waarop zij omgaan met tijd passeren de revue. Een rijke verzameling van uiteenlopende, persoonlijke verhalen van BN’ers rondom het onderwerp tijd, is het resultaat. Dat maakt de gevoerde gesprekken heel anders dan anders. Want normaal gesproken gaan interviews met BN’ers over het succes in hun carrière. Vaak boeiend, maar daarbij blijft de volgende vraag onbeantwoord: Wat speelt er achter die successen? Heeft de omgang met, in het bijzonder, de tijd een rol gespeeld? En zo ja, hoe dan? Een interessante zoektocht. Ben Jansen startte zijn loopbaan ruim 35 jaar geleden in onderzoek naar ploegenarbeid en is uitgegroeid tot wereldwijd een van de topexperts en visionairs op het gebied van workforce planning & management. Tijd is zijn grote passie. Daarom richtte hij elf jaar geleden de Stichting Time Design op. Deze stichting, waarvan Déhora een van de hoofdsponsors is, wil de katalysator zijn op het vlak van de totstandkoming van een nieuwe tijdsarchitectuur in Nederland. Met Déhora en de stichting voedt Ben met grote regelmaat de discussie over de toekomst van arbeidstijden, workforce planning en uiteraard tijd. Omdat ‘time is all we have’.