€ 17,50


ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

De opbrengst van creativiteit

Jan van Dingstee • Boek • paperback

  • Samenvatting
    Terwijl de behoefte aan creativiteit nog nooit zo groot is geweest als nu, is het opmerkelijk hoe de aandacht voor het ontwikkelen van onze verbeeldingskracht achterblijft. We worden verlamd door een overvloed aan keuzes en neigen ertoe steeds meer te leunen op ons analytisch vermogen om tot oordelen en beslissingen te komen. Het lijkt een ongelijke strijd tussen intuïtie en verstand. De auteur doet grondig onderzoek naar de essentie van creativiteit in de kunst en biedt treffende psychologische bespiegelingen over de fascinerende strijd en drijfveren van de kunstenaar. Met deze inzichten wordt vervolgens langs historisch perspectief een brug geslagen naar een beter besef van de voorwaarden waaronder creatieve mensen in een bedrijfscultuur of organisatie kunnen gedijen en hoe we in het dagelijks bestaan tot een betere manier van leven kunnen komen. Dit filosofisch gedreven pleidooi voor creativiteit laat niet alleen zien wat twee werelden elkaar kunnen leren, het maakt eveneens duidelijk dat streven naar voldoening ons meer brengt dan het najagen van succes. Dat is de ware opbrengst van creativiteit.

    "De opbrengst van creativiteit" wordt geïllustreerd met tien exposés over creativiteit van: Frank Boeijen - Henk Hofstede - Guus Janssen - Freek de Jonge - George Kooymans Jirí Kylián - Daniel Lohues - Chiel Meijering - Marc Mulders - Robert Jan Stips
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 148mm x 210mm
    Aantal pagina's : 0
    Uitgeverij : Jan van Dingstee
    ISBN : 9789082355802
    Datum publicatie : 12-2016
  • Inhoudsopgave
    niet beschikbaar
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 17,50

niet beschikbaar

niet beschikbaar



1-2 werkdagen
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 
×
SERVICE
Contact
 
Vragen