Samenvatting
Dit boek gaat over de kracht van positioneren. Strategisch en in het brein van mensen. Het gaat over waarden en waarde. Toevoegen van betekenisvolle en onderscheidende waarden voor mensen. En het scheppen van materiele en culturele waarde voor organisaties. Dat is wat een sterke positionering doet. Positionering en reclame zijn mijn passies. Dit boek is de uitwerking van vele jaren projecten en lessen over merken, reclame, het gedrag van mensen. Inmiddels is dit een vierde uitgebreide en actuele editie. Mijn ervaring omvat vele jaren. Aan de relevantie van ervaring wordt getwijfeld. Ik weet wel beter. ln-company positioneringstrajecten voor vele opdrachtgevers in mijn tijd bij BBDO Business Communications, Positioneringsgroep en NWQ. Lessen aan studenten van de Rijksuniversiteit Groningen, bijdragen aan postdoctorale leergangen van onder meer de Antwerp Management School en AOG, gastcolleges aan lNSEAD en de Vlerick Business School. ‘Wat ik in een leven lang adviseren en lesgeven met enthousiasme heb getracht over te brengen aan anderen. En wat ik van hen, van collega's en van wetenschappers heb geleerd.’ Dat heb ik vastgelegd in de verhalen in dit boek.