Samenvatting
Elke dag weer komen er honderdduizend managers in Nederland hun bed uit om hun werk te verrichten. En dat is maar goed ook, want ze vormen nog steeds een onmisbare schakel binnen organisaties, ook in deze tijd waarin steeds meer wordt overgegaan naar zelfsturende teams. Managers (bege)leiden medewerkers, zorgen voor de verbinding tussen hoog en laag, zorgen voor de vertaling van algemene doelstellingen naar praktische aanpakken.
Managers hebben het druk en worstelen veelal met dezelfde vraagstukken. Hoe ontstijgen ze de waan van de dag? Hoe kunnen ze de leider zijn die hun medewerkers nodig hebben? En vooral, hoe blijven ze zelf happy?
Dit boek onthult een aantal geheimen van een happy manager aan de hand van het persoonlijk relaas van Ursula Jager, zeer ervaren en enthousiaste manager. Het is niet één geloof, één dogma, maar de weerslag van vijfentwintig jaar opleiding en ervaring, omgezet in inzichten die in de praktijk hun nut hebben bewezen. In elke situatie heeft een manager met vier invalshoeken te maken: hoe ben je zelf effectief, hoe ga je om met de mensen aan wie je leiding geeft, hoe ga je om met je omgeving en wat is je aanpak? Bij deze vier thema’s heeft Ursula haar ‘best practices’ beschreven.
Voor elke (aankomende) manager biedt dit boek aanknopingspunten om vastbesloten de eigen aanpak door te zetten of het juist hier en daar eens helemaal anders te benaderen.