Samenvatting
Het kapitalisme heeft ons welvaart gebracht, ook sociaal-emotionele armoede. Nog nooit waren zoveel mensen depressief, eenzaam en burn-out. Hoe lang accepteren we nog een cultuur waar het niet om mensen, maar om geld gaat? Als het aan de auteur van ‘De Gelukseconomie’ ligt, geluksmarketeer Alexandra Augustijn, gooien we direct het roer om en zetten we geluk overal centraal. Het paradoxale is dat gelukkige mensen nog veel meer winst realiseren; het doel van het kapitalisme. Viervoudige winst maar liefst: op welzijns-, sociaal, kwaliteits- en financieel gebied. Op basis van (wetenschappelijk) onderzoek, (eeuwenoude) wijsheid en ervaringen heeft de auteur de happiness4all-methode ontwikkeld: 7 geluksprincipes pas je in 6 stappen integraal toe in je organisaties. Zakelijk en privé. Hiertoe krijg je in dit boek handvatten, ideeën, voorbeelden, interviews en bijna 80 opdrachten met ruimte voor eigen ervaringen, idealen en wensen. Zo maak je er een persoonlijk gelukshandboek van en bouw je mee aan een gelukseconomie waar het welzijn, de kwaliteit, de betrokkenheid en de welvaart van iedereen toenemen. Wie wil dat nu niet?