Samenvatting
Communicatie bereidt voor op de examen stof zoals omschreven in de SPL/ECABO toetsmatrijzen 'Geïntegreerde communicatie' en 'Communicatiebeleid en - planning'. Omdat er nogal wat overlap zit tussen beide matrijzen, is alle stof over communicatie ondergebracht in een deel dat beide toets matrijzen afdekt. Het boek legt, samen met de andere titels van deze methode, ook een stevige basis om studenten door te laten stomen naar het NIMA-A diploma. Pitch Pitch is een methode voor commerciële opleidingen in het mbo. Bij het ontwikkelen stonden overzichtelijkheid en begrijpelijkheid voorop: rustige vormgeving, heldere taal, duidelijke structuur, margewoorden, onthoudblokjes voor het recapituleren van de kernstof, vragen en opdrachten, en per hoofdstuk een samenvatting en een begrippenlijst. Op www.practicx.nl staan toets- en oefenvragen (met feedback op de antwoorden) als oefening voor het tentamen. De methode bestaat uit zeven delen: * Basisboek marketing * Marktonderzoek * Marketing: de harde cijfers * Marketingplanning * Communicatie * Evenementen organiseren * Extra Pitch voor NIMA-A PracticX De online toets- en oefenportal PracticX is speci ek ontwikkeld voor mbo-studenten. Een unieke code in het boek geeft hen toegang tot het extra oefenmateriaal. Waar nodig wordt de leerstof uit het boek verder verrijkt met oefenbestanden, cases en aanvullende opdrachten. De oefeningen per hoofdstuk bestaan uit open- en gesloten vragen, waarbij studenten direct heldere feedback krijgen. Als voorbereiding op het theorietentamen van SPL/ECABO zijn er oefententamens, eveneens met directe feedback. Kees Benschop heeft jarenlange ervaring met het ontwikkelen van studiemateriaal en onderwijsmethodes voor het mbo.