Samenvatting
In drie van de vier Nederlandse organisaties is een intranet aanwezig, of wordt gewerkt aan de invoering ervan. De communicatiefunctie van intranet is bijzonder belangrijk. Voor de meeste communicatieprofessionals i het opzetten en het verder ontwikkelen van intranet nog beslist geen routineklus. Er doen zich allerlei vragen voor en er moeten veel keuzen worden gemaakt, terwijl de ervaring beperkt is. Hoe pakt u zo'n vraagstuk aan? Hoe kunt u vanuit de communicatiediscipline bijdragen aan de ontwikkeling van een volwaardig intranet? Wat is uw rol en welke andere partijen komt u tegen? Wat is, nu er steeds meer werkprocessen via intranet gaan verlopen, de rol daarbij van communicatie en informatie?
In het geheel herziene en geactualiseerde boek 'Intranet voor de communicatieprofessional' vindt de lezer antwoord op veel van deze vragen. Het laat allereerst zien aan welke eisen een intranet moet voldoen en hoe het, eenmaal ingevoerd, optimaal is te beheren. Daarna wordt uitvoerig een stappenplan gepresenteerd om tot invoering te komen. Stap voor stap beschrijven de auteurs het totaal van activiteiten in de diverse stadia. Er is veel aandacht voor de valkuilen waar de professional voor moet uitkijken. De communicatiemanager die de invoering van intranet tot een goed einde wil brengen. Heeft hiermee een zeer nuttig activiteitenplan in handen. Het boek wordt afgesloten met een praktijkbeschrijving van een aantal organisaties waar een intranet al enige tijd functioneert. Intranet voor de communicatieprofessional is bestemd voor medewerker van een afdeling Communicatie of PR die een rol hebben bij de inzet van intranet. Dit boek zet hen op het goede spoor.