Samenvatting
Goede ideeën hebben de juiste voedingsbodem nodig om te kunnen groeien. De sociale economie speelt al jarenlang een onmiskenbare rol in het proces om ideeën tot leven te wekken, maar de zoektocht naar de juiste soorten netwerken en financiering loopt niet altijd van een leien dakje. Growfunding is een van de recente cruciale platformen die de essentiële tools aanbiedt om zaadjes te laten ontkiemen. Als civic crowdfundingplatform brengen ze burgers, verenigingen, kleine en grote ondernemingen, overheden en kennisinstellingen samen in duurzame netwerken. Met participatieve financiering als hefboom mobiliseren zij middelen, netwerken en vooral mensen om projecten te realiseren die een duidelijke meerwaarde hebben voor uw stad, buurt of gemeenschap. Om ervoor te zorgen dat ook u van uw civic crowdfundingscampagne een succes kunt maken, selecteerde Growfunding de best practices uit meer dan de 180 campagnes die ze afgelopen jaren begeleidde. Met een handig stappenplan tekent ze voor u de route uit van intake, crowdmappen en het berekenen van uw doelbedrag tot het aanspreken van nieuwe netwerken. Deze content is er als handleiding om een campagne te lanceren, maar het doet eveneens dienst als gids om projecthouders te coachen. De voorbije jaren haalden meer dan 90 procent van de Growfundingcampagnes hun doel. Met deze onmisbare handleiding kunt u een van hen zijn.