Samenvatting
Duurzaamheid is geen onbereikbaar ideaal. Het is een winstgevende gunstige gelegenheid, een creatieve uitdaging, een internationale onvermijdelijkheid en het is leuk. Anastasia Kellermans benadering maakt van de 'S-Factor' niet alleen een persoonlijke, maar ook een inspirerende en praktische gids voor duurzaamheid. Dit boek gaat over een nieuwe manier van zakendoen, over een nieuwe lifestyle, over innovatie en 'core business'. Het gaat ook over het veranderen van de organisatiecultuur en over de weg naar een nieuw economisch paradigma. Dit gaat veel verder dan de vraag: wie is een goede voorzitter, manager of baas. Het gaat over wereldvisie en persoonlijke passie. De nieuwe uitdaging voor het leiderschap is het invoeren van duurzaamheid in het DNA en de kern van een organisatie. Kellerman verschaft een grote variƫteit aan praktische hulpbronnen en tips voor het implementeren van duurzaamheid in organisaties. Ze geeft bijvoorbeeld advies aan organisaties over hoe zij een team van verandermanagers samen kunnen stellen en hoe zij 'sustainability joint adventures' kunnen beginnen samen met andere bedrijven, overheidsinstellingen en/of non-profitorganisaties.'