Samenvatting
Inspiratieboek voor creatief denken Albert Einstein zei ooit: `Logica brengt je van A naar B, creativiteit brengt je overal!. Sterker nog; creativiteit is voor organisaties tegenwoordig niet eens meer een keuze, maar puur lijfsbehoud. Anders zullen innovatieve bedrijven die wél aandacht besteden aan creatief denken, hun plaats innemen. Toch is het zo dat veel organisaties nog steeds heel weinig tijd aan creativiteit besteden, en daardoor grote kansen missen. Want waarom is het zo belangrijk om creativiteit in je organisatie in te zetten? Hoe benut je de kracht van het kansdenken? Hoe manage je creativiteit? Dit boek bespreekt al deze vragen. En vertelt u ook hoe u met creatief denken begint. De auteurs nemen u bovendien mee naar de world of brands. Brand-id Inspiratieboek voor creatief denken staat verder vol met inspirerende opdrachten én het vertelt hoe je een creatieve sessie inricht. Brand-id is het complete boek over creativiteit en branding. Echt een must voor elk modern, creatief en competitief bedrijf dat het beste uit zichzelf en haar mensen wil halen! Dit boek is niet voor mensen die: Alles in hokjes willen stoppen Het kind in zichzelf met het badwater wegspoelen Gelukkig worden door te willen zijn als ieder ander Zich maandag al verheugen op de koopzondag Een avonturenreis kopen bij een reisbureau Weten dat er een verschil is tussen droom en daad Al 10 jaar dezelfde baan hebben die ze eigenlijk al 9 jaar niet meer leuk vinden Denken dat alles wat op het journaal komt waar is Al hun geld opzij zetten voor mogelijke tegenslagen in de toekomst Rennen om nergens te komen Continu plannen maken maar nooit in actie komen Het bestek in de afwasmachine strikt gescheiden houden Denken dat je met je ogen dicht niets ziet Iedere zondag bij hun schoonouders op visite gaan Antwoorden met `ja, maar' Geloven dat je verse jus uit een pak kunt kopen Bang zijn voor beren op de weg Denken dat fantasieën geen werkelijkheid zijn Proberen de werkelijkheid in procedures te vatten Problemen uit het verleden interessanter vinden dan kansen in de toekomst Alleen iets laten meetellen als het te meten valt Geloven dat dromen bedrog zijn.