Samenvatting
De afsplitsing van een bedrijfsonderdeel is één van de belangrijkste en meest complexe activiteiten in het bestaan van uw onderneming. Indien niet perfect uitgevoerd, is een afsplitsing direct bedreigend voor de continuïteit van uw organisatie. De implementatie kent vrijwel geen foutenmarge en moet in één keer goed. Hoe zorgt u voor continuïteit in de bestaande bedrijfsvoering tijdens het afsplitsingsproces? Hoe houdt u uw medewerkers gemotiveerd? En hoe zorgt u bij klanten, leveranciers en andere belanghebbenden voor rust en stabiliteit en het behoud van uw relatie? Voor iedereen die op zoek is naar inzicht in de vragen én antwoorden die spelen bij een afsplitsing van een bedrijfsonderdeel, is dit handboek een essentieel hulpmiddel. Over de auteur Drs. Dennis Steur is bedrijfseconoom, ondernemer, heeft een IT-achtergrond en is gespecialiseerd in het organiseren en implementeren van bedrijfsafsplitsingen voor private en beursgenoteerde ondernemingen.