Samenvatting
Toekomstig succes hangt af van het vermogen om te leren.
Grammatica, zoals deze in scholen wordt onderwezen, kan voor kinderen behoorlijk moeilijk te leren zijn. Vroegere boeken over grammatica gaven als definitie van grammatica een 'studie' van regels, in plaats van het te definiëren in de sfeer van 'gebruiken'.
Dit geeft een volkomen verkeerd referentiekader voor grammatica en kan het als onderwerp zinloos laten lijken.
Welk kind wil er nu eindeloze lijsten regels leren? Zonder de waarde en het doel van grammatica te leren, kan het gewoon weer een ander ding lijken te zijn dat een kind in school gedwongen wordt om te leren, terwijl hij liever iets doet wat hij wil doen.
Hier zijn de antwoorden op de vragen die het meest gesteld worden door ouders, onderwijzers, bedrijfstrainers en door studenten zelf:
* Waarom kan ik niet snel en met volledig begrip studeren ?
* Waarom raak ik verveeld over een onderwerp of wordt ik een onderwerp moe ?
* Waarom is studeren een heel gezwoeg in plaats van plezierig ?
Lees dit boek en u leert:
* Wat de 3 studie barrières zijn -- en wat u er aan kunt doen
* Wat te doen als u gefrustreerd raakt over een onderwerp dat u aan het bestuderen bent, of er mee wilt stoppen
* Zes en twintig eenvoudige oefeningen die u helpen om gemakkelijk, snel en met volledig begrip te studeren
Koop en lees de Basiscursus voor Studeren en gebruik het om uw vermogen om te studeren enorm te verbeteren.