Samenvatting
Dit Basisboek marketing bereidt voor op de examenstof zoals omschreven in de SPL/ECABO-toetsmatrijs Economie en Recht, die is afgeleid van het kwalicatiedossier Marketing, communicatie en evenementen. Het boek legt ook een stevige basis om studenten door te laten stomen naar het NIMA-A diploma. Daarom staat in dit boek ook stof die voor het tentamen Economie en Recht niet nodig is. Die 'extra' stof gaat vooral over marketing en de marketingmix, en is alvast een aanzet naar het deel Marketing planning. Pitch is een methode voor commerciële opleidingen in het mbo. Bij het ontwikkelen stonden over zichtelijkheid en begrijpelijkheid voorop: rustige vormgeving, heldere taal, duidelijke structuur, margewoorden, onthoudblokjes voor het recapituleren van de kernstof, vragen en opdrachten, en per hoofdstuk een samenvatting en een begrippenlijst. Op www.practicx.nl staan toets- en oefenvragen (met feedback op de antwoorden) als oefening voor het tentamen. De methode bestaat uit acht delen, die ook als ebook in full colour leverbaar zijn: * Basisboek marketing * Marktonderzoek * Marketing: de harde cijfers * Marketingplanning * Communicatiebeleid * Geïntegreerde communicatie * Evenementen organiseren * Extra Pitch voor NIMA-A De online toets- en oefenportal PracticX is speciek ontwikkeld voor mbo-studenten. Een unieke code in het boek geeft hen toegang tot het extra oefenmateriaal. Waar nodig wordt de leerstof uit het boek verder verrijkt met oefenbestanden, cases en aanvullende opdrachten. De oefeningen per hoofdstuk bestaan uit open- en gesloten vragen, waarbij studenten direct heldere feedback krijgen - ideaal bij de voorbereiding op het tentamen! Kees Benschop heeft jarenlange ervaring met het ontwikkelen van studiemateriaal en onderwijsmethodes voor het mbo.