Samenvatting
Balen.. ze moeten nog betalen! Over hoe je op een verleidelijke manier de rekening aan je klant presenteert. De wereld verandert in een steeds sneller tempo. Door digitalisering ontstaan allerlei andere manieren van communiceren. Hiermee verdwijnen vaak ook dingen die we jarenlang heel gewoon hebben gevonden, zoals bijvoorbeeld het versturen van papieren facturen en op tijd je rekeningen betalen. Binnen de betaaltermijn betalen is niet langer vanzelfsprekend, maar steeds vaker onzeker. Daarom is het belangrijk dat een klant wordt verleid, zodat hem niets in de weg staat om snel en efficiënt een betaling te kunnen uitvoeren. Voor veel bedrijven is het betaalmoment het enige contactmoment met de klant. Juist om die reden moet dit makkelijk, snel en efficiënt gebeuren. Ook kan het een moment zijn om je klant te attenderen op andere producten of diensten die je levert. In dit boek geven de auteurs je een aantal handreikingen om dit mogelijk te maken.
Balen.. ze moeten nog betalen! Over hoe je op een verleidelijke manier de rekening aan je klant presenteert. De wereld verandert in een steeds sneller tempo. Door digitalisering ontstaan allerlei andere manieren van communiceren. Hiermee verdwijnen vaak ook dingen die we jarenlang heel gewoon hebben gevonden, zoals bijvoorbeeld het versturen van papieren facturen en op tijd je rekeningen betalen. Binnen de betaaltermijn betalen is niet langer vanzelfsprekend, maar steeds vaker onzeker. Daarom is het belangrijk dat een klant wordt verleid, zodat hem niets in de weg staat om snel en efficiënt een betaling te kunnen uitvoeren. Voor veel bedrijven is het betaalmoment het enige contactmoment met de klant. Juist om die reden moet dit makkelijk, snel en efficiënt gebeuren. Ook kan het een moment zijn om je klant te attenderen op andere producten of diensten die je levert. In dit boek geven de auteurs je een aantal handreikingen om dit mogelijk te maken. Drs. Peter Kwakernaak Peter Kwakernaak (december 1965) is doctorandus in bedrijfseconomie en heeft gestudeerd aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Sinds 2008 is Peter directeur van AcceptEmail uit Amsterdam. AcceptEmail biedt een facturatie- en betaalservice waarmee bedrijven digitaal en via mobiele en sociale platformen betaalverzoeken kunnen sturen aan consumenten en mkb. AcceptEmail is de opvolger van de papieren acceptgiro. Raimond Honig MBA Raimond Honig MBA (april 1971) is oprichter van en managing partner bij het Credit Management Instituut bv te Zoetermeer. Raimond studeerde opleidingskunde en behaalde cum laude zijn mastergraad in de bedrijfskunde. Hij ziet het als zijn missie mensen aan het denken te zetten en in beweging te krijgen. Hij schreef tot dusver zelfstandig en in co-auteurschap zeven boeken.