Samenvatting
Stel: je bent zestien going-on zeventien en bent net begonnen aan de vijfde klas gymnasium. Samen met negentien andere leerlingen zit je in één klas. Maar dat is nog niet alles: één van je docenten is een beetje een gestoord wijf – ook al denk ik dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat alle docenten ergens een stekkertje los hebben. De vrouw in kwestie is aardig en is goed in het geven van lessen, maar komt af en toe met de meest debiele plannen aanzetten. Ook dit jaar heeft ze er een bedacht – en om het nog erger te maken is het niet slechts een plan, maar een heel sociaal experiment dat ze heel de klas opdraagt. Het experiment gaat over liefde, waarbij elke leerling aan een andere leerling uit de klas gekoppeld wordt. De keuze wie die andere leerling is, ligt bij de klasgenootjes zelf. De koppeltjes moeten zo veel mogelijk met elkaar optrekken en een aantal opdrachten voltooien, om te zien of een gestuurde liefde werkt. Zit er liefde in de lucht bij deze klas of is het sociale experiment alleen maar gedoemd om te mislukken?