Alleen via uitgever verkrijgbaar. ×

€ 83,50


PRINT boek

niet beschikbaar

ePUB ebook

niet beschikbaar

De advocatuur als onderneming

W.J. Hengeveld • ebook • pdf

  • Samenvatting
    De advocatuur moet op veel fronten professionaliseren en moderniseren. Een duidelijke en realistische strategie is een allereerste vereiste: niet slechts een kortetermijnplan, maar op basis van een langetermijnvisie. De eisen van deze en de komende tijd verlangen dat een advocatenkantoor, onafhankelijk van de omvang, als een professionele en moderne onderneming wordt gedreven, wil het toekomstbestendig zijn. Innovatie en efficiëntie zijn hierbij belangrijke kernwoorden. Om als advocatenkantoor toekomstbestendig te zijn is het cruciaal om de bedrijfsvoering te professionaliseren. Denk daarbij aan zaken zoals het bestuur en de dagelijkse leiding, ICT, automatisering van processen, legal project management, pricing, marketing en business development, compliance-eisen die steeds belangrijker worden en ‘last but not least’, personeelsbeleid; doorgaans zaken waar advocaten wel een mening over, maar niet altijd verstand van hebben. Wil een kantoor in een zwaar concurrerende en veranderende markt structureel boven het maaiveld uitsteken, dan moeten deze zaken modern en goed geregeld zijn. Advocaten zullen anders dan in het verleden veel meer vanuit het perspectief van hun cliënt hun kantoor moeten exploiteren. In dit boek worden stapsgewijs de verschillende aspecten doorlopen die kunnen leiden tot een deugdelijke, aan de huidige tijd aangepaste strategie en daarop gebaseerde exploitatie van het kantoor. Het boek geeft een handleiding hoe een praktijk op te bouwen, deze te onderhouden en blijvend winstgevend te exploiteren. Daarnaast komen in het boek ook enkele General Counsels aan het woord over het onderwerp ‘Wat wil de klant?’.
  • Productinformatie
    Binding : PDF
    Auteur : W.J. Hengeveld
    Bestandstype : PDF
    Distributievorm : Ebook (digitaal)
    Aantal pagina's : Afhankelijk van e-reader
    Beveiliging : Digitaal watermerk (social DRM)   Informatie 
    Uitgeverij : Boom uitgevers Den Haag
    ISBN : 9789400111615
    Datum publicatie : 08-2022
  • Inhoudsopgave
    1 Vooraf en inleiding; 2 Een verkenning van het juridische landschap anno 2022; 3 Visie op de advocatuur: ce n’est pas une entreprise; 4 Het kantoor en de strategie (businessplan); 5 Partnership, of hoe de hazen lopen; 6 Flexpools in de advocatuur; 7 Bestuur en leiderschap; 8 Kwaliteiten en vaardigheden van bestuurders van advocatenkantoren; 9 Financiën; 10 Human resource management; 11 Verandermanagement; 12 De uitdaging die vernieuwing heet; 13 Innoveren als advocaten kantoor; 14 ICT en digitalisering; 15 Legal operations en legal project management. wat heeft een advocaat eraan?; 16 Business development voor advocatenkantoren; 17 Wat wil de klant?; 18 Content marketing; 19 Legal design voor de advocatuur; 20 Legaltech; 21 De compliancefunctie; 22 Wwft: de advocaat als poortwachter; 23 Integriteit en organisatie van het advocatenkantoor; Over de auteurs
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 83,50


niet beschikbaar

niet beschikbaar

Alleen via uitgever verkrijgbaar.
Veilig betalen Logo
Delen 

Informatie
Herroepingsrecht is uitgesloten voor eBooks. Een download van een eBook of luisterboek is niet meer te herroepen op het moment dat u, na aanschaf van het e-book, de download heeft gestart.

Fragment

niet beschikbaar

×
SERVICE
Contact
 
Vragen