€ 19,95

PRINT boek

niet beschikbaar

ePUB ebook

niet beschikbaar

Alle 25 goed!

geheide high performance marketing strategien

Ger Hofstee • ebook • pdf

  • Samenvatting

    Dit boek is bedoeld voor een ieder die geïnteresseerd is in marketing in het algemeen en in “marketing strategie” in het bijzonder, zoals studenten en deelnemers aan MBA programma’s en managers en ondernemers in het bedrijfsleven. Want in dit boek staat welzeker de “marketing strategie” centraal en is de overige marketing kennis en casuïstiek hieraan ondersteunend. Vraag twee voor dit boek was: een gekozen strategie moet dusdanig duidelijk richting geven aan het bedrijf dat het gaat meewerken aan het realiseren van ‘n “zo’n hoog mogelijk resultaat”? En dat dan te bereiken door het perfect uitvoeren van die gekozen marketing strategie? Dat wordt hier “high performance” strategie genoemd. De volgende vraag was dan ook logischerwijs “welke en hoeveel mogelijke geheide “high performance” marketing strategieën zijn er dan wel?”. Nu denk ik dat het antwoord “alle 25 goed” is, maar misschien zijn er nog meer denkelijk. Maar 25 geeft in ieder geval al aan dat het aantal marketing strategieën groot is en dus de keuze daartussen al moeilijk genoeg kan zijn. 

    Die keuze wordt in dit boek niet gemaakt, want die keuze heeft natuurlijk met de markt te maken waarin je opereert en met de ambitie die je als leidinggevende nastreeft. Om iedere geheide high performance marketing strategie zo goed als mogelijk is, in het vizier te krijgen, is gezocht naar duidelijke voorbeeld bedrijven die zo’n strategie nastreven en wordt dus zoveel als mogelijk naar geschiedenis, facts, achtergronden en context gekeken om zo’n high performance marketing strategie reliëf te geven. Als het goed is heeft deze invalshoek geleid tot een goed leesbaar en handzaam boek over marketing strategie. Ik wens je daarom veel leesplezier toe. Tot slot dit boek wordt uitgegeven op het web en niet in print. Indien je toch in print wilt lezen dan kun je de “pdf” versie daartoe downloaden. Als je bij lezing de behoefte voelt om over de geheide high performance marketing strategieën te communiceren dan kan je mij natuurlijk ‘n email te sturen: gchofstee@gmail.com.

     

  • Productinformatie
    Binding : PDF
    Auteur : Ger Hofstee
    Bestandstype : PDF
    Distributievorm : Ebook (digitaal)
    Aantal pagina's : Afhankelijk van e-reader
    Beveiliging : Geen   Informatie 
    Uitgeverij : Pumbo.nl
    ISBN : 9789461902191
    Datum publicatie : 11-2011
  • Inhoudsopgave

    Voorwoord en inleiding 

    Rewe’s groen strategie

    Virgin’s one brand strategie

    Unilever’s multi brand strategie

    Imtech’s concentratie strategie

    GMB’s diversificatie strategie

    Apple’s high end strategie

    Ryanair’s low end strategie

    Google’s product ontwikkeling strategie

    Heineken’s markt ontwikkeling strategie

    Jumbo’s penetratie strategie

    UPS’s integratie strategie

    Bol.com’s web strategie

    Sime Darby Unimills’ logistieke strategie

    Cirque du Soleil’s blue ocean strategie

    Ricoh’s pay per print strategie

    Red Bull’s one product strategie

    Seiko’s portfolio strategie

    Trnd’s buzz strategie

    Douwe Egberts’ retentie strategie

    Tupperware’s injectie strategie

    Porsche’s exclusieve distributie strategie

    Coca-Cola’s intensieve distributie strategie

    McDonald’s franchise strategie

    Spotify’s alles als een service strategie

    Wikipedia’s co-creatie strategie

    Tot slot: high performance Afsluiting en verantwoording

     

  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 19,95

niet beschikbaar

niet beschikbaar

direct, via download
Veilig betalen Logo
Delen 

Informatie
Herroepingsrecht is uitgesloten voor eBooks. Een download van een eBook of luisterboek is niet meer te herroepen op het moment dat u, na aanschaf van het e-book, de download heeft gestart.

Fragment

Diabolo

De diabolo is een beter model voor deze benadering; om te beginnen stellen we de emotionele propositie van onze business vast. Laten we het voorbeeld van Crocs nemen: Crocs is goed in mensen “comfortabel laten lopen”. Crocs is een ontwerper, producent en retailer van schoeisel voor mannen, vrouwen en kinderen. Crocs schoenen worden gemaakt met Croslite, die een belangrijke innovatie op het gebied schoeisel vertegenwoordigt. Daardoor zijn Crocs zacht, comfortabel, licht in gewicht, hebben superieure grip, hebben geen markeringen en zijn geurbestendig. Deze unieke elementen maken Crocs ideaal voor casual wear, maar ook voor professionele en recreatieve toepassingen zoals varen, wandelen, gastvrijheid en tuinieren. Het veelzijdige gebruik van het materiaal heeft het mogelijk gemaakt Crocs met succes op de markt, voor een breed scala van consumenten, te hebben kunnen brengen in meer dan 125 landen. De vraag voor Crocs is natuurlijk wat zijn de kansen voor “comfortabel lopen”?

 

1. Macro economische ontwikkelingen met gevolgen voor “ comfortabel lopen”

2. Meso economische ontwikkelingen met gevolgen voor “comfortabel lopen”

3. Micro economische ontwikkelingen met gevolgen voor “comfortabel lopen”

4. welke “comfortabel lopen” kansen worden dus geboden aan Crocs?

5. Crocs kiest de marketing strategie voor de best bruikbare kansen?

6. welke propositie biedt Crocs aan welke marktsegmenten aan?

7. welke producten en diensten heeft Crocs daarbij nodig?

8. wat moeten we in de Crocs organisatie doen om dat te kunnen?

9. welke randvoorwaarden en condities zijn daarvoor bij Crocs aanwezig?

Zodoende stellen we de markt centraal (de bovenkant van de diabolo) die per slot van rekening ons bestaansrecht moet fourneren en is de organisatie het middel (de onderkant van de diabolo) om de strategie te kunnen fulfillen!

×
SERVICE
Contact
 
Vragen