Fragment
Uit A Davaj:
... leuke manier om met de kinderen gedurende deze periode te werken is het vullen van een paspoort met stickers of stempels, zoals het in Rusland ...
Uit C Megalomaan megaschilderij:
... plak het vast op de vloer en verdeel het papier ... Teken afhankelijk van het onderwerp van het schilderij eventueel nog de omtrek van de landkaart of verbindingswegen ...
Uit D Per spoor door de Sovjetgeschiedenis:
... Vooral geschikt voor: midden- en bovenbouw, middelbare school, vooral gericht op: kennis over Sovjetgeschiedenis, Intelligenties: visueel-ruimtelijk, logisch-mathematisch ...
Uit G Een muzikale vlucht:
... Rusland en muziek zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Omdat veel muziek gecomponeerd is voor opera- en balletvoorstellingen met een volksverhaal of sprookje als thema, is deze muziek verhalend en heel toegankelijk. Bijzonder geschikt om ...
Uit H Sprookjes verbeeld:
... vraag de leerlingen zich nu een voorstelling te maken van een van de drie scènes. Die gaan ze namelijk daarna maken in hun diorama. Een diorama is een kijkdoos die in Rusland veel in musea wordt gebruikt om ...
Uit I Russisch speelgoed maken:
... de in elkaar passende poppetjes van de matrjosjka (“moedertje”), op zijn Nederlands ook matroesjka of baboesjka (“omaatje”) genoemd. Maar je kent ongetwijfeld ook de bewegende beer-met-zaag of pikkende-kippetjes. Hier enkele ideeën om daar zelf mee aan de slag te gaan ...
Uit J Spelen met Russisch:
... Vervolgens kun je verder gaan met het onderdeel “Echt Russisch”! Want weet je dat je als Nederlander al zeker 100 woorden kent in het Russisch? Echt waar! ... Om leerlingen te leren converseren in een andere taal is het handig om hen dat te laten ervaren in “Hiawatha-taal” (ik lopen school gisteren). Dat kan met dit spel in écht Russisch ...
×